Porodice se pitaju kako da svoju decu pripreme za časove informatike i programiranja koji će 2020. postati deo programa japanskih osnovnih škola.
Japan će od 2020. godine časove računarskog programiranja učiniti obaveznim. Cilј novih kurseva je podsticanje logičkog razmišlјanja i razvoj informatičke pismenosti. Nastavni plan obuhvataće učenike petog razreda koji uče kako da digitalno crtaju poligone u matematici i šestog razreda koji uče kako da kreiraju osnovne komande za upravlјanje LED svetlima u nastavi.
Rakuten istraživanje o svesti na 1.000 roditelјa dece uzrasta 0–6 godina otkrilo je da je 75% ispitanika znalo da kodiranje postaje obavezno. Međutim, samo 8,4% je reklo da su jasno shvatili šta je u pitanju, što ukazuje da je celokupno razumevanje teme još uvek prilično slabo.
Većina roditelјa je takođe odgovorila da želi da njihovo dete može da se zabavlјa tokom učenja programiranja, a otprilike 40% reklo je da želi da nauči programiranje zajedno sa svojim detetom. Mnogi roditelјi predškolske dece odrasli su uz računare i odnedavno pametne telefone i imaju veliko interesovanje za ovu temu.
Pogledi na činjenje da programiranje postaje obavezno (moguća su više odgovora): | ||
1 | Želi da dete uči dok se zabavlјa | 53.5% |
2 | Želi da uči zajedno sa detetom | 37,9% |
3 | Oseti da će to otvoriti mogućnosti za njihovo dete | 36,9% |
Na pitanje kako nameravaju da pripreme svoje dete za nove časove, 23,5% roditelјa je odgovorilo da planiraju da kupe igračke koje podučavaju koncepte kodiranja. Međutim, tri najbolјe igračke za koje se smatra da su dobre za kodiranje već uklјučuju građevinske blokove poput LEGO kockica koji su generacijama popularni kod dece.
Kako ćete pripremiti svoje dete za programiranje? | ||
1 | Kupiti igračke koje podučavaju principe programiranja | 23,5% |
2 | Učestvovati u događajima vezanim za programiranje | 17,3% |
3 | Naučiti programiranje kod kuće putem prepiske ili online kurseva | 7,5% |
Koje igračke pomažu učenju programiranja (moguća su više odgovora)? | ||
1 | Građevnski blokovi koji mogu da se sastave u širokom rasponu kombinacija | 41,40% |
2 | Slagalice i drveni blokovi koji uče prostornu svest i trodimenzionalno prepoznavanje | 35,20% |
3 | Društvene igre i kartaške igre za trening logičnih veština | 29,70% |
4 | Naprave sa motorima i LED-ovima koji se upravlјaju pomoću kodiranja | 24.40% |
5 | Knjige i aplikacije koje podučavaju osnovno programiranje | 17,70% |