11 saveta za razvijanje zdravih navika u ishrani kod vašeg deteta

Nemojte se brinuti! Tu smo da vam pomognemo u planiranju obroka i prevazilaženju izazova kako biste podstakli zdrave navike u ishrani kod vašeg deteta.

Čuli ste izreku “ti si ono što jedeš“.

Kako se vaše dete prilagođava porodičnim obrocima, važno je razmotriti ne samo obroke već i atmosferu koja okružuje obroke. Sa raznovrsnim izborom zdrave hrane, vaše dete neće samo imati koristi od kvalitetne ishrane, već će razviti trajno poštovanje prema zdravim namirnicama.

Izloženost voću i povrću može povećati verovatnoću da će vaše dete prihvatiti ove zdrave izbore kako odrastaju. Međutim, uspostavljanje ovih navika u ishrani nije nimalo lako, posebno kada deca iskazuju nedostatak interesa za zdravu hranu, pretvarajući obroke u bojišta.

Ovaj vodič je posebno prilagođen da vam pomogne da saznate o zdravim navikama u ishrani za decu, za negovatelje koji možda prvi put obavljaju ovaj zadatak, osećaju se preplavljeni ili se bore sa sopstvenim navikama u ishrani.

Zaronimo u učenje o zdravoj ishrani!

Kakvu vrstu hrane treba da jedu vaša deca?

Kao roditelj, želimo obezbediti zdravu hranu za našu decu koja ih hrani fizički i mentalno. Pre donošenja izbora hrane za njih, moramo znati kakva vrsta hrane je dobra za njih, a koju ne bi trebalo da im pružimo.

Prva i najvažnija stvar koju treba obezbediti je smanjenje unosa masti i šećera ako želite da uživaju u zdravoj ishrani.

Evo neke zdrave hrane za vaše dete:

  • Mlečni proizvodi sa niskim sadržajem masti ili bez masti
  • Piletina bez kože
  • Meso sa niskim sadržajem masti
  • Hleb i žitarice od celog zrna
  • Zdravi međuobroci poput voća i povrća

Deca vole šećerne napitke i voćne sokove koji su nezdravi i izazivaju mnoge probleme po njihovo zdravlje. Deca vole da jedu brzu hranu i grickalice poput pomfrita, ali to bi trebalo ograničiti.

Dakle, ograničite unos šećernih napitaka. Uključivanjem ovih opcija u ishranu vašeg deteta, možete biti sigurni da jede zdravu hranu.

11 saveta za razvijanje zdravih navika u ishrani kod vašeg deteta

  • Jedite zajedno kao porodica i pokušajte servirati obroke i užine u isto vreme svaki dan. Ovo pomaže deci da izbegnu prejedanje i razviju dobre navike u ishrani.
  • Doručak je važan za vaše dete jer im pruža energiju koja im je potrebna tokom dana. Čak i jednostavan i hranljiv obrok može biti dovoljan.
  • Podstičite svoje dete da proba različite zdrave namirnice tokom obroka i nemojte praviti posebne obroke za izbirljive. Možete primeniti pravilo “tri zalogaja” kako biste pomogli svom detetu da pruži šansu novim namirnicama.
  • Uključite dete u planiranje i pripremu obroka. Mogu vam pomoći u jednostavnim zadacima poput pranja voća i povrća ili izbora povrća za večeru.
  • Naučite svoju mlađu decu kako da čitaju nutritivne tabele prilikom odlaska u kupovinu zajedno. Ovo im pomaže da razumeju različite vrste hrane i donose zdrave izbore.
  • Dovoljan unos vode je važan za zdravlje vašeg deteta. Podstaknite svoje dete da pije vodu umesto da gricka nešto kada dođe kući iz škole.
  • Užine treba da budu hranljive i da se jedu kada je dete gladno, a ne samo zato što su dosadni.
  • Podstaknite svesno konzumiranje hrane tako što ćete se uzeti vremena da uživate u ukusima, teksturama i senzacijama hrane.
  • Ne terajte svoje dete da pojede sve sa tanjira ili da jede više nego što je gladno. Neka nauče da prepoznaju svoje signale gladi i sitosti.
  • Nemojte zabranjivati potpuno određenu hranu. Podstičite manje porcije i zdravije poslastice umesto toga.
  • Potražite prilike da napravite zdrave zamene u hrani, poput zamenjivanja pomfrita sa kriškama jabuka ili gaziranog pića sa mlekom.

Prateći ove savete i postavljajući dobar primer, možete naučiti decu da razvijaju zdrave navike u ishrani koje će im koristiti celog života.

Zaključak

Roditelji trebaju biti dobar primer svojoj deci kada je u pitanju zdrava ishrana i razvijanje zdravih navika u ishrani. Deca uče od svojih roditelja, stoga je važno pokazati zdrave navike koje mogu kopirati.

Roditelji trebaju probati nove namirnice koje deca jedu, kuvati kod kuće, kupovati zdrave namirnice, učiti decu o zdravoj težini i vežbanju kako bi im pokazali da su ove navike važne. Ako roditelji žele da njihova deca budu zdrava, i sami trebaju biti zdravi i usvojiti zdrave izbore hrane za sebe.

Ostavite komentar