Zašto vazdušni saobraćaj predstavlja najsigurniji način prevoza?

Da li je letenje zaista toliko sigurno? Svaki sertifikovani dispečer leta koji je prošao kroz rigoroznu obuku i testove za dispečera leta će vam reći – da, svakako jeste. A evo i zašto.

Letenje je najsigurniji način putovanja; to je fraza koju skoro svi dobro poznaju. Tokom devedesetih godina, kada je vazdušni saobraćaj postajao sve učestaliji, čak i više nego ikada pre, ova ideja o sigurnosti vazdušnog putovanja sve više se širila. Verovatno je to bila ideja koja se širila jer su se sve više ljudi koji lete po prvi put osećali malo panično, pa su tražili način da se uvere da su sigurniji nego u automobilu na putu.

Provere i ravnoteža

letenje

Postoje divizije koje čine svaki uspešan let koji ste ikada imali. Posada leta, kontrola vazdušnog saobraćaja i dispečeri leta.

Svako odeljenje se oslanja na drugo i nadgleda ga. Dispečeri leta se često nazivaju četvrtim članom posade leta (nakon pilota, prvog oficira i navigatora). Dispečeri leta i piloti dele jednak deo odgovornosti za bezbednost svakog leta.

Na primer, promene kursa ili visine moraju proći kroz sva tri odeljenja kako bi se pronašle greške i izvršile prilagodbe pre nego što se dese.

Obuka i sertifikacije

Jeste li imali teškoće prilikom dobijanja vozačke dozvole? To nije ni blizu tako teško kao dobijanje pilotske dozvole ili prolazak kroz obuku za dispečera leta.

Obuka za dispečera leta može biti kratka, ali je intenzivna, a testovi koje polažete kako biste postali sertifikovani dispečer leta nikako nisu laki.

Nema prečice za sticanje iskustva. Jedno je završiti obuku za dispečera leta i postati sertifikovani dispečer, ali potrebne su godine da se dobije posao u velikoj avio-kompaniji.

Piloti moraju imati 1.500 sati letenja pre nego što postanu kvalifikovani za rad kao prvi oficir u komercijalnoj avio-kompaniji.

Tehnologija

letenje

Avio-tehnologija se razvija do neverovatnih nivoa. Najnoviji modeli Airbusa i Boeinga izgrađeni su sa toliko bezbednosnih karakteristika da bi postideli svaki Volvo ili Toyota automobil.

Tehnologija na prosečnom letu nadgleda sve što se dešava u avionu, sve što se dešava oko aviona, i sve što se dešava u svih ostalih 50 dimenzija u vremenu i prostoru.

Vazduhoplovne vlasti i regulative

Zamislite da imate uređaj koji prati i beleži sve vaše vožnje, a zatim to pregleda saobraćajni inspektor nakon što stignete na odredište. Budite iskreni, verovatno biste imali barem tri ili četiri kazne do kraja nedelje.

Piloti, kontrolori letenja i dispečeri leta svi su pod nadzorom i pregledom. I, verujte nam, Federalna avijacijska asocijacija nije lenja. Postaviće pravila za sve što nije u skladu sa propisima i obukom.

Sertifikovani dispečeri leta takođe su preplavljeni pravilima i regulativama. To je ono što radimo, to je ono što volimo, i to je ono što čini nebo mnogo bezbednijim.

Zašto su avioni sigurniji od automobila?

Avioni su sigurniji od automobila iz različitih razloga. Prvo, na većini auto-puteva i puteva postoji mnogo veća koncentracija automobila, što znači da postoji mnogo veća šansa za nesreće i sudare zbog velikog broja vozila koja se kreću blizu jedno drugog. S druge strane, u vazduhu postoji mnogo manja koncentracija aviona u bilo kojem trenutku. To znači da je šansa za sudar u vazduhu mnogo manja. Što letenje čini još sigurnijim.

letenje

Osim što postoji mnogo manja šansa da dođe do sudara sa drugim avionom, piloti imaju mnogo strože propise i zahteve za licenciranje u poređenju sa osobom koja vozi automobil. Kao što je pomenuto gore, prosečna osoba koja vozi automobil neće imati iste provere, ravnoteže, obuke, tehnologije i regulative kao neko ko je pilot. Koliko je letenje sigurno? Odgovor bi mogao proisteći iz broja propisa i obuke kroz koje će prosečni radnik u avio-industriji morati proći, od pilota do dispečera leta koji moraju ići u škole za dispečere leta.

Zašto je avio-transport najsigurniji transport?

Osim broja provera, ravnoteža i regulativa koje avio-industrija i njeni radnici moraju poštovati, avioni su čudo moderne tehnologije i inženjeringa. Komercijalni avioni moraju se pridržavati strogo određenih bezbednosnih standarda bez obzira na klasu karata u kojoj putnici sede. Kako se tehnologija u industriji razvijala s fokusom na bezbednost putnika, avionska sedišta mogu izdržati 16 puta silu gravitacije. Ova sedišta su takođe otporna na vatru i ne ispuštaju otrovne pare ako dođe do požara. Dakle, putnici koji sede čak i na najjeftinijim mestima mogu biti sigurni znajući da su njihova sedišta najsigurnija u industriji.

Ostavite komentar

JoomBooz © 2024. All rights reserved.