Trudnoća i mentalno zdravlje

Trudnoća može biti srećno i uzbudljivo vreme, ali ne oseća se tako baš svaka žena u trudnoći. Nekim ženama je trudnoća izvor mešanih ili negativnih osećanja, i može im biti teško da se nose sa promenama koje trudnoća donosi. Različiti faktori, kao što su fizički simptomi, manjak podrške i stres, mogu uticati na to kako se žena oseća tokom trudnoće. Žene često brinu o tome kako će se nositi sa majčinstvom, promenama u njihovim odnosima i samo pitanje da li će biti dobra majka. Mentalni problemi mogu uticati na mnoge žene tokom trudnoće ili nakon porođaja, pri čemu su depresija i anksioznost najčešći.

Depresija je dugotrajni osećaj tuge, melanholije ili razdražljivosti. Žena može patiti od depresije i pre nego što zatrudni. Međutim, depresija se može pojaviti i tokom trudnoće iz raznih razloga, na primer, ako žena nije srećna zbog trudnoće ili se suočava sa velikim stresom na poslu ili kod kuće. Anksioznost je stanje tegobe ili straha zbog mogućih ishoda. Mnoge situacije tokom trudnoće mogu dodatno opterećivati ako i inače puno brinete. Možete biti zabrinuti da nećete biti dobar roditelj ili da nećete imati novca da odgajate dete. Drugi mogući problemi sa mentalnim zdravljem uključuju:

  • Bipolarni poremećaj (epizode manije i depresije sa smanjenom energijom)
  • (PTSP) posttraumatski stresni poremećaj
  • napadi panike
  • OCD je poremećaj opsesivno-kompulzivnog ponašanja
  • poremećaji ishrane (kao što su anoreksija nervoze i bulimija)

Kako održati dobro mentalno zdravlje tokom trudnoće?

  • Hranite se zdravo
  • Izbacite alkohol u potpunosti ili smanjite unos alkohola
  • Ostavite cigarete ukoliko ste pušač
  • Radite ono što vam prija. Koja god da je ta aktivnost, nađite vremena da udovoljite sebi i radite šta volite ili ono što vas opušta.
  • Dozvolite suprugu ili porodici da vam pomognu oko kućnih aktivnosti
  • Vežbajte
  • Razgovarajte o brigama sa porodicom ili lekarom
  • Spavajte redovno

Trudnoća znači i prilagođavanje. Jako je bitna briga o bebi ali je isto tako bitna i briga o sebi, kako o mentalnom tako i fizičkom zdravlju jer to predstavlja još jedan način brige o vašoj bebi.

Ostavite komentar

JoomBooz © 2024. All rights reserved.