101+ Stvari koje morate znati o putovanjima za 2023.

Putovanje vam pruža priliku da izađete iz svoje zone komfora, sagledate svet iz drugačije perspektive, opustite se i ponovo se povežete sa sobom.

Da vidimo koje su to stvari koje morate znati o putovanju.

  1. 2022 godina je videla povećanje iznosa novca koji su Amerikanci bili voljni potrošiti na putovanja.
  2. Najduži neprekidni komercijalni let na svetu traje 18 sati i 50 minuta i ide od Njujorškog međunarodnog aerodroma Džon F. Kenedi (JFK) do aerodroma Changi u Singapuru (SIN).
  3. Industrija putovanja još uvek se nije potpuno oporavila od posledica pandemije COVID-19. To se vidi iz činjenice da je međunarodni dolazak turista u maju 2022. godine 54% niži u poređenju sa majem 2019. godine.
  4. Potražnja za hotelima je porasla za 9% u januaru 2022. godine u poređenju sa istim periodom prethodne godine.
  5. Prema statističkim podacima, 81% svetskih putnika smatra da je održivo putovanje važno za svet.
  6. Airbnb, platforma za deljenje smeštaja koju koriste putnici širom sveta, zabeležila je povećanje od 55% u ukupnim rezervacijama u 2021. godini, u poređenju sa 2022. godinom. Prijavili su ukupno 300 miliona rezervacija.
  7. Francuska ostaje najposećenija zemlja na svetu, sa godišnjim izveštajem o 89,4 miliona turista. Španija (82,7M) i Sjedinjene Američke Države (79,6M) dolaze na drugom i trećem mestu.
  8. Najkraći let na svetu je let od 1 minut i 14 sekundi koji povezuje Vestrei i Papa Vestrei na Orkneyskim ostrvima u Škotskoj.
  9. Želite li da se vratite u 2015. godinu? Samo putujte u Etiopiju! Istočnoafrička nacija koristi drugačiji kalendar od ostatka sveta, zasnovan na njihovim verskim verovanjima. Taj kalendar kasni 7 godina za gregorijanskim kalendarom, koji je međunarodni standard.
  10. Na proleće 2022. godine, Pariz, London i Rim su top 3 trendi i najviše preferirane destinacije za putovanja.
  11. Približno 24 miliona ljudi putuje vozom u Indiji svakog dana – broj koji je skoro jednak populaciji Australije.
  12. Prema istraživanju, 59% američkih putnika je bilo sklonije putovanju unutar zemlje umesto ili uz međunarodne destinacije.
  13. 72% baby boomera je izvestilo o osećanju veće sreće i opuštenosti nakon odmora, dok je 67% navelo da se njihovo zdravlje poboljšalo kao rezultat putovanja.
  14. Island je jedina zemlja na svetu gde vas dosadni komarci neće mučiti tokom opuštajućeg letnjeg odmora.

10 Opštih statistika i činjenica o putovanjima

  1. Sa 301 milionom dolaznih turista, Evropa je imala najveći broj dolaznih turista u 2021. godini.
  2. Samo oko 6% porodica koristi voz, autobus ili brod za putovanje.
  3. Istraživanje novih mesta zajedno je glavni prioritet za 49% porodica koje planiraju putovanje.
  4. Uglavnom saputnici za 33% putnika su članovi neposredne porodice.
  5. Samostalno putovanje je postalo popularno među američkim ženama, pri čemu je 72% njih učestvovalo u istom.
  6. Putnici obično rezervišu smeštaj i avionske karte otprilike tri meseca pre datuma putovanja.
  7. Deca rođena posle 2010. godine, poznata kao Generacija Alfa, navodno najviše utiču na planove putovanja porodice.
  8. Većina putnika kaže da očekuje da će više trošiti na putovanja nego na druge aspekte svog života kao što su osiguranje automobila, zdravstvena zaštita, itd.
  9. Procenjuje se da će međunarodni turisti koji posete Sjedinjene Američke Države u 2023. godini potrošiti oko 118 milijardi dolara.
  10. Zbog rastućih cena goriva, prosečni trošak domaće avionske karte u Sjedinjenim Američkim Državama bio je 300 dolara u martu 2022. godine. To je 34% više nego u januaru iste godine.

20 Statistika i činjenica o upotrebi društvenih mreža i pametnih telefona u poređenju sa putovanjima

  1. Oko 28% milenijalaca radije koristi društvene mreže za traženje ponuđača putovanja umesto putnih časopisa, Googlea i Trip Advisor-a.
  2. 27% putnika koristi društvene mreže da saznaju više o svojoj sledećoj destinaciji.
  3. Putnici takođe vole koristiti društvene mreže da pronađu stvari koje mogu raditi (22%), hotele u kojima će boraviti (23%) i restorane koje će posetiti (17%).
  4. Putničke kompanije su sklonije da vam odgovore na društvenim mrežama nego putem e-maila. Prosečno vreme odgovora za velike putničke i hotelske kompanije putem e-maila je gotovo 27 sati, dok je na društvenim mrežama kao što je Twitter samo 5,8 sati.
  5. Više od 40% putnika voli deliti svoja iskustva i slike sa putovanja na društvenim mrežama nakon povratka sa odmora.
  6. Primećeno je da oko 70% putnika aktivno deli slike i videozapise sa svojih putovanja dok su još uvek na odmoru.
  7. Veza između društvenih mreža i putovanja ne završava se sa odmorom. Po povratku sa putovanja, 46% putnika je objavilo recenziju hotela, 40% je podelilo recenzije restorana, a 76% je podelilo fotografije sa odmora na društvenim mrežama.
  8. Čak 42,3% milenijalaca, 43,2% putnika generacije Z, 34,3% putnika generacije X i 12,3% putnika baby boomera priznalo je da se osećaju pod stresom prilikom pokušaja hvatanja savršene slike za svoje platforme na društvenim mrežama.
  9. Velikih 84% putnika je izvestilo da su planirali putovanje nakon što su pogledali fotografije odmora nekog drugog na društvenim mrežama.
  10. Društvene mreže su veoma važne za mnoge putnike. 31% milenijalaca smatra da je objavljivanje fotografija sa odmora jednako važno kao i samo putovanje.
  11. 37% svih putnika je izvestilo da su društvene mreže imale uticaja na izbor njihove destinacije putovanja.
  12. 29% milenijalaca putnika će izbegavati odlazak na rekreativno putovanje ako ne mogu da o tome pišu na društvenim mrežama.
  13. Prilikom putovanja u slobodno vreme, 85% putnika provodi vreme na svojim pametnim telefonima.
  14. U 2018. godini, 35% svih rezervacija putovanja obavljeno je putem mobilnog telefona.
  15. 55% ljudi na odmoru provodi između 30 i 120 minuta na svojim telefonima svakog dana.
  16. Ljudi širom sveta vole deliti svoja putnička iskustva na društvenim mrežama kao što je Instagram. Preko 660 miliona postova na Instagramu koristi hashtag ‘#travel’.
  17. 74% svih američkih putnika je aktivno na društvenim mrežama dok putuju.
  18. 33% američkih putnika između 18 i 34 godine koristi pametne telefone za rezervaciju letova.
  19. “Šta izgleda dobro na društvenim mrežama” je ključna norma kada se radi o odluci o putovanju za 45% putnika.
  20. Gledanje fotografija i ažuriranja sa putovanja Facebook prijatelja utiče na planiranje putovanja kod 50% ljudi.

10 Statistika i činjenica o radu naspram putovanja

  1. Prema Američkom udruženju za putovanja, korišćenje plaćenog slobodnog vremena za putovanja je prioritet za 84% zaposlenih sa fiksnim mesečnim primanjima.
  2. U 2020. godini, 19% gostiju koji su koristili Airbnb smeštaj su radili na daljinu tokom putovanja.
  3. 55% putnika koji su duže vreme boravili u Airbnb smeštaju izvestilo je da su radili ili pohađali koledž na daljinu.
  4. Kada je reč o poslu ili poslovnim putovanjima, fleksibilnost je najvažniji prioritet za 72% putnika.
  5. Tokom 2019. godine, Amerikanci su obavili 464,4 miliona poslovnih putovanja. Od toga je 38% bilo za sastanke i poslovne događaje.
  6. 1 od 10 radnih mesta u Sjedinjenim Američkim Državama direktno ili indirektno zavisi od industrije putovanja i turizma.
  7. 59% “mega-putnika”, termina koje koristi Udruženje za putovanja SAD kako bi opisalo Amerikance koji koriste sve ili veći deo svojih slobodnih dana za odmor, izveštava da su zadovoljni svojim poslodavcem u poređenju sa 46% “kućnih tipova”.
  8. Iako samo 12% putnika avionom putuje zbog posla, to doprinosi 75% ukupnih profita avio-kompanije.
  9. Odmor za opuštanje se smatra korisnim za zaposlene, jer može povećati produktivnost i performanse za čak 80%.
  10. Zaposleni koji su uzeli 10 ili više dana odmora imaju 65,4% veće šanse da dobiju povišicu. To je gotovo dvostruko više u poređenju sa zaposlenima koji su uzeli manje od 10 dana odmora (34,6%).

25 Činjenica i statistika o navikama trošenja putnika

  1. Od različitih generacija, Baby Boomers su oni koji planiraju najviše potrošiti na putovanja, sa prosekom od 4000 dolara za sledeću godinu.
  2. U proleće 2022. godine, prosečan novac koji su američki putnici potrošili je imao godišnji porast od 87%.
  3. Pre pandemije, Američko udruženje za putovanja je izvestilo da je ukupan iznos potrošen od strane domaćih i internacionalnih putnika iznosio zapanjujućih 792,4 milijarde dolara.
  4. 2021 godina je videla da je prosečni američki putnik povećao svoj budžet za putovanja za 34% u poređenju sa 2020. godinom.
  5. 1,1 bilion dolara je predviđeni ukupan iznos potrošnje za američke domaće i internacionalne putnike u 2022. godini, što je za 11,3% više u odnosu na pre-pandemijske podatke.
  6. 38% Amerikanaca je spremno odreći se alkohola dok je 43% spremno ograničiti izlaske i naručivanje hrane kako bi uštedeli novac za putovanja.
  7. Međunarodni putnik koji poseti Sjedinjene Američke Države i provede tamo prosečno 18 noći obično troši blizu 4.200 dolara na svom putovanju.
  8. 38% putnika radije bira da rezerviše prevoz i smeštaj u jednoj transakciji umesto da to čini odvojeno.
  9. Poslovni putnici uštedeli su prosečno 110 dolara po noći tako što su boravili u Airbnb smeštaju umesto u tradicionalnim hotelima.
  10. Solo putnici navodno troše 1.500 dolara svake nedelje, pored cene avionske karte, tokom svojih putovanja.
  11. Troškovi odmora čine 2% godišnjeg budžeta prosečnog Amerikanca.
  12. 62% porodica na odmoru obično štedi kad je reč o kupovini suvenira.
  13. Samo 40% domaćih američkih putnika plaća smeštaj, jer većina obično boravi kod porodice ili prijatelja tokom putovanja.
  14. Izbor letenja ekonomskom ili turističkom klasom umesto poslovne klase uštedeo je prosečno 2.975 dolara po povratnoj karti poslovnim putnicima.
  15. Putovanje do, od i oko destinacije odmora čini do 44% ukupnog budžeta tipične američke porodice za putovanje.
  16. Još jedno izveštanje navodi da samo 12% američkih putnika kupuje alkohol na putovanjima.
  17. 37% putnika je više voljno trošiti na hranu i piće, dok je 27% voljno trošiti na doživljaje, događaje i festivale.
  18. Skloro 68% putnika bi želelo da vidi svoj novac reinvestiran u lokalne poslove kako bi pomogli lokalnoj ekonomiji.
  19. Opcija za brze i jednostavne povrate novca je prioritet za svakog četvrtog putnika.
  20. 26% američkih putnika sa kilometrima ili bodovima za nagrade planira koristiti svoje bodove za sledeći odmor.
  21. Ukupna svetska potrošnja na odmorima u 2021. godini iznosila je 2,9 biliona dolara, što je gotovo 2 biliona dolara manje nego 2019. godine (4,9 biliona dolara).
  22. Putnici koji unapred rezervišu aktivnosti i doživljaje pre putovanja troše 81% više na prevoz tokom putovanja, u poređenju sa putnicima koji prvo rezervišu smeštaj.
  23. Za 47% milenijalaca, troškovi putovanja i nedostatak sredstava predstavljaju najveću prepreku da krenu na putovanje.
  24. 25% svih troškova domaćih putovanja i 16,2% troškova internacionalnih putovanja ide na hranu.
  25. Zabavne aktivnosti čine samo 9% budžeta za odmor prosečnog putnika.

10 Statistika i činjenica o smeštaju i rezervacijama tokom putovanja

  1. Popusti na hotelske sobe, besplatno unapređenje sobe i besplatan doručak su tri najvažnija razloga zbog kojih putnici rezervišu i produže boravak za dodatnu noć u hotelima.
  2. Airbnb izveštava da 77% američkih putnika voli imati opciju otkazivanja ili promene svojih rezervacija u poslednjem trenutku.
  3. 72% putnika je izvestilo da želi provesti više vremena birajući smeštaj tokom putovanja u 2022. godini.
  4. Prilikom odlučivanja i rezervisanja smeštaja, 86% putnika je koristilo online resurse.
  5. 48% putnika nema ništa protiv rezervisanja smeštaja preko sajta za koji nikada nisu čuli, ako veruju pružaocu usluga putovanja.
  6. Skoro 65% putnika je sklonije rezervaciji “sveuključujućeg” smeštaja. Ovo se odnosi na mesta koja su u vlasništvu ili vođena od strane žena, otvorena za LGBTQIA+ zajednicu i imaju odgovarajuće sadržaje za osobe sa invaliditetom.
  7. Putnici takođe neće oklevati da potroše više novca na omiljene pogodnosti. 70% njih je izvestilo da će rado platiti više za smeštaj koji ima njihove omiljene usluge i pogodnosti.
  8. Kada razmišljaju o narednoj godini, 73% putnika želi barem jednom boraviti u eko-friendly ili održivom smeštaju.
  9. Hoteli su bili preferirana opcija smeštaja za 60% porodica koje su želele da putuju. Pored toga, 21% je preferiralo boravak u odmaralištima, a 17% je bilo srećno boraviti kod prijatelja i članova porodice.
  10. 91% putnika smatra da je veoma važno da pogledaju fotografije smeštaja pre nego što ga rezervišu.

9 Činjenica i statistika o avionskim putovanjima

  1. Januar 2022. godine je video porast avionskih putovanja za 82,3% (mereno u kilometrima putnika sa prihodom (RPK) u poređenju sa januarom 2021. Međutim, to je bilo manje za 4,9% u poređenju sa decembrom 2021.
  2. Prema Facebook IQ, 66% putnika koristi online resurse za pronalaženje i rezervaciju letova.
  3. 51% putnika iz Sjedinjenih Američkih Država priznaje da manje od nedelju dana istražuju letove nakon što su doneli odluku da idu na putovanje.
  4. Poslovni putnici su uštedeli prosečno 281 dolara po povratnom letu tako što su leteli sa jeftinim avio-prevoznicima.
  5. Sa 35%, milenijalci su starosna grupa koja će najverovatnije uzeti let. Za njima slede baby boomers sa 27%, Gen X sa 21% i Gen Z sa 16%.
  6. 36% američkih putnika pokazuje interesovanje da se pridruži hotelskom ili letačkom putničkom programu koji nudi popuste ili posebne ponude za rezervaciju karata.
  7. Potražnja za domaćim letovima se očekuje da će doseći 93% nivoa pre-pandemijskog (2019) perioda u 2022. godini. S druge strane, potražnja za internacionalnim letovima se očekuje da će dostići 44% pre-pandemijskih nivoa.
  8. Sa više od 215 miliona putnika godišnje, American Airlines je vodeća avio-kompanija po ukupnom broju putnika.
  9. Prosečno, Amerikanci troše 3.304 dolara na letove svake godine.

8 Činjenica i statistika o održivom putovanju

  1. Pandemija je usmerila 61% putnika ka održivijim načinima putovanja.
  2. Prema Booking.com izveštaju o održivom putovanju za 2021. godinu, tri najveće zabrinutosti koje su podelili putnici su:
  3. Višak otpada. (46% putnika)
  4. Prenatrpanost popularnih turističkih destinacija. (30% putnika)
  5. Ugrožavanje lokalne flore i faune. (36% putnika)
  6. Navodno, 55% svih svetskih putnika je odlučno više nego ikad da donese bolje i održivije izbore u budućim putovanjima.
  • 72% putnika smatra da agregatori putovanja i putničke kompanije treba da ponude više održivih opcija.
  • Tokom perioda od 2021. do 2025. godine, očekuje se da će tržište održivih putovanja porasti za 235,21 milijardu dolara.
  • 69% putnika želi smanjiti svoj ugljenični otisak toko putovanja.
  • 37% putnika je reklo da podržava opciju filtera koja m olakšava pronalaženje održivih smeštajnih objekata.
  • Gotovo 45% putnika svesno bira da isključi elektrčne aparate kao što su grejači i klima uređaji u smeštaju kada ih ne koriste.
  • 35% putnika želi da putničke kompanije podele više saveta i metoda koji im mogu pomoći da budu održivi tokom putovanja.

Zaključak

I to je to! Preko 100 putničkih činjenica i statistika koje treba imati na umu sledeći put kada planirate odmor ove godine!

Ostavite komentar