Putovanje vam pruža priliku da izađete iz svoje zone komfora, sagledate svet iz drugačije perspektive, opustite se i ponovo se povežete sa sobom.
Da vidimo koje su to stvari koje morate znati o putovanju.
- 2022 godina je videla povećanje iznosa novca koji su Amerikanci bili voljni potrošiti na putovanja.
- Najduži neprekidni komercijalni let na svetu traje 18 sati i 50 minuta i ide od Njujorškog međunarodnog aerodroma Džon F. Kenedi (JFK) do aerodroma Changi u Singapuru (SIN).
- Industrija putovanja još uvek se nije potpuno oporavila od posledica pandemije COVID-19. To se vidi iz činjenice da je međunarodni dolazak turista u maju 2022. godine 54% niži u poređenju sa majem 2019. godine.
- Potražnja za hotelima je porasla za 9% u januaru 2022. godine u poređenju sa istim periodom prethodne godine.
- Prema statističkim podacima, 81% svetskih putnika smatra da je održivo putovanje važno za svet.
- Airbnb, platforma za deljenje smeštaja koju koriste putnici širom sveta, zabeležila je povećanje od 55% u ukupnim rezervacijama u 2021. godini, u poređenju sa 2022. godinom. Prijavili su ukupno 300 miliona rezervacija.
- Francuska ostaje najposećenija zemlja na svetu, sa godišnjim izveštajem o 89,4 miliona turista. Španija (82,7M) i Sjedinjene Američke Države (79,6M) dolaze na drugom i trećem mestu.
- Najkraći let na svetu je let od 1 minut i 14 sekundi koji povezuje Vestrei i Papa Vestrei na Orkneyskim ostrvima u Škotskoj.
- Želite li da se vratite u 2015. godinu? Samo putujte u Etiopiju! Istočnoafrička nacija koristi drugačiji kalendar od ostatka sveta, zasnovan na njihovim verskim verovanjima. Taj kalendar kasni 7 godina za gregorijanskim kalendarom, koji je međunarodni standard.
- Na proleće 2022. godine, Pariz, London i Rim su top 3 trendi i najviše preferirane destinacije za putovanja.
- Približno 24 miliona ljudi putuje vozom u Indiji svakog dana – broj koji je skoro jednak populaciji Australije.
- Prema istraživanju, 59% američkih putnika je bilo sklonije putovanju unutar zemlje umesto ili uz međunarodne destinacije.
- 72% baby boomera je izvestilo o osećanju veće sreće i opuštenosti nakon odmora, dok je 67% navelo da se njihovo zdravlje poboljšalo kao rezultat putovanja.
- Island je jedina zemlja na svetu gde vas dosadni komarci neće mučiti tokom opuštajućeg letnjeg odmora.
10 Opštih statistika i činjenica o putovanjima

- Sa 301 milionom dolaznih turista, Evropa je imala najveći broj dolaznih turista u 2021. godini.
- Samo oko 6% porodica koristi voz, autobus ili brod za putovanje.
- Istraživanje novih mesta zajedno je glavni prioritet za 49% porodica koje planiraju putovanje.
- Uglavnom saputnici za 33% putnika su članovi neposredne porodice.
- Samostalno putovanje je postalo popularno među američkim ženama, pri čemu je 72% njih učestvovalo u istom.
- Putnici obično rezervišu smeštaj i avionske karte otprilike tri meseca pre datuma putovanja.
- Deca rođena posle 2010. godine, poznata kao Generacija Alfa, navodno najviše utiču na planove putovanja porodice.
- Većina putnika kaže da očekuje da će više trošiti na putovanja nego na druge aspekte svog života kao što su osiguranje automobila, zdravstvena zaštita, itd.
- Procenjuje se da će međunarodni turisti koji posete Sjedinjene Američke Države u 2023. godini potrošiti oko 118 milijardi dolara.
- Zbog rastućih cena goriva, prosečni trošak domaće avionske karte u Sjedinjenim Američkim Državama bio je 300 dolara u martu 2022. godine. To je 34% više nego u januaru iste godine.
20 Statistika i činjenica o upotrebi društvenih mreža i pametnih telefona u poređenju sa putovanjima

- Oko 28% milenijalaca radije koristi društvene mreže za traženje ponuđača putovanja umesto putnih časopisa, Googlea i Trip Advisor-a.
- 27% putnika koristi društvene mreže da saznaju više o svojoj sledećoj destinaciji.
- Putnici takođe vole koristiti društvene mreže da pronađu stvari koje mogu raditi (22%), hotele u kojima će boraviti (23%) i restorane koje će posetiti (17%).
- Putničke kompanije su sklonije da vam odgovore na društvenim mrežama nego putem e-maila. Prosečno vreme odgovora za velike putničke i hotelske kompanije putem e-maila je gotovo 27 sati, dok je na društvenim mrežama kao što je Twitter samo 5,8 sati.
- Više od 40% putnika voli deliti svoja iskustva i slike sa putovanja na društvenim mrežama nakon povratka sa odmora.
- Primećeno je da oko 70% putnika aktivno deli slike i videozapise sa svojih putovanja dok su još uvek na odmoru.
- Veza između društvenih mreža i putovanja ne završava se sa odmorom. Po povratku sa putovanja, 46% putnika je objavilo recenziju hotela, 40% je podelilo recenzije restorana, a 76% je podelilo fotografije sa odmora na društvenim mrežama.
- Čak 42,3% milenijalaca, 43,2% putnika generacije Z, 34,3% putnika generacije X i 12,3% putnika baby boomera priznalo je da se osećaju pod stresom prilikom pokušaja hvatanja savršene slike za svoje platforme na društvenim mrežama.
- Velikih 84% putnika je izvestilo da su planirali putovanje nakon što su pogledali fotografije odmora nekog drugog na društvenim mrežama.
- Društvene mreže su veoma važne za mnoge putnike. 31% milenijalaca smatra da je objavljivanje fotografija sa odmora jednako važno kao i samo putovanje.
- 37% svih putnika je izvestilo da su društvene mreže imale uticaja na izbor njihove destinacije putovanja.
- 29% milenijalaca putnika će izbegavati odlazak na rekreativno putovanje ako ne mogu da o tome pišu na društvenim mrežama.
- Prilikom putovanja u slobodno vreme, 85% putnika provodi vreme na svojim pametnim telefonima.
- U 2018. godini, 35% svih rezervacija putovanja obavljeno je putem mobilnog telefona.
- 55% ljudi na odmoru provodi između 30 i 120 minuta na svojim telefonima svakog dana.
- Ljudi širom sveta vole deliti svoja putnička iskustva na društvenim mrežama kao što je Instagram. Preko 660 miliona postova na Instagramu koristi hashtag ‘#travel’.
- 74% svih američkih putnika je aktivno na društvenim mrežama dok putuju.
- 33% američkih putnika između 18 i 34 godine koristi pametne telefone za rezervaciju letova.
- “Šta izgleda dobro na društvenim mrežama” je ključna norma kada se radi o odluci o putovanju za 45% putnika.
- Gledanje fotografija i ažuriranja sa putovanja Facebook prijatelja utiče na planiranje putovanja kod 50% ljudi.
10 Statistika i činjenica o radu naspram putovanja

- Prema Američkom udruženju za putovanja, korišćenje plaćenog slobodnog vremena za putovanja je prioritet za 84% zaposlenih sa fiksnim mesečnim primanjima.
- U 2020. godini, 19% gostiju koji su koristili Airbnb smeštaj su radili na daljinu tokom putovanja.
- 55% putnika koji su duže vreme boravili u Airbnb smeštaju izvestilo je da su radili ili pohađali koledž na daljinu.
- Kada je reč o poslu ili poslovnim putovanjima, fleksibilnost je najvažniji prioritet za 72% putnika.
- Tokom 2019. godine, Amerikanci su obavili 464,4 miliona poslovnih putovanja. Od toga je 38% bilo za sastanke i poslovne događaje.
- 1 od 10 radnih mesta u Sjedinjenim Američkim Državama direktno ili indirektno zavisi od industrije putovanja i turizma.
- 59% “mega-putnika”, termina koje koristi Udruženje za putovanja SAD kako bi opisalo Amerikance koji koriste sve ili veći deo svojih slobodnih dana za odmor, izveštava da su zadovoljni svojim poslodavcem u poređenju sa 46% “kućnih tipova”.
- Iako samo 12% putnika avionom putuje zbog posla, to doprinosi 75% ukupnih profita avio-kompanije.
- Odmor za opuštanje se smatra korisnim za zaposlene, jer može povećati produktivnost i performanse za čak 80%.
- Zaposleni koji su uzeli 10 ili više dana odmora imaju 65,4% veće šanse da dobiju povišicu. To je gotovo dvostruko više u poređenju sa zaposlenima koji su uzeli manje od 10 dana odmora (34,6%).
25 Činjenica i statistika o navikama trošenja putnika

- Od različitih generacija, Baby Boomers su oni koji planiraju najviše potrošiti na putovanja, sa prosekom od 4000 dolara za sledeću godinu.
- U proleće 2022. godine, prosečan novac koji su američki putnici potrošili je imao godišnji porast od 87%.
- Pre pandemije, Američko udruženje za putovanja je izvestilo da je ukupan iznos potrošen od strane domaćih i internacionalnih putnika iznosio zapanjujućih 792,4 milijarde dolara.
- 2021 godina je videla da je prosečni američki putnik povećao svoj budžet za putovanja za 34% u poređenju sa 2020. godinom.
- 1,1 bilion dolara je predviđeni ukupan iznos potrošnje za američke domaće i internacionalne putnike u 2022. godini, što je za 11,3% više u odnosu na pre-pandemijske podatke.
- 38% Amerikanaca je spremno odreći se alkohola dok je 43% spremno ograničiti izlaske i naručivanje hrane kako bi uštedeli novac za putovanja.
- Međunarodni putnik koji poseti Sjedinjene Američke Države i provede tamo prosečno 18 noći obično troši blizu 4.200 dolara na svom putovanju.
- 38% putnika radije bira da rezerviše prevoz i smeštaj u jednoj transakciji umesto da to čini odvojeno.
- Poslovni putnici uštedeli su prosečno 110 dolara po noći tako što su boravili u Airbnb smeštaju umesto u tradicionalnim hotelima.
- Solo putnici navodno troše 1.500 dolara svake nedelje, pored cene avionske karte, tokom svojih putovanja.
- Troškovi odmora čine 2% godišnjeg budžeta prosečnog Amerikanca.
- 62% porodica na odmoru obično štedi kad je reč o kupovini suvenira.
- Samo 40% domaćih američkih putnika plaća smeštaj, jer većina obično boravi kod porodice ili prijatelja tokom putovanja.
- Izbor letenja ekonomskom ili turističkom klasom umesto poslovne klase uštedeo je prosečno 2.975 dolara po povratnoj karti poslovnim putnicima.
- Putovanje do, od i oko destinacije odmora čini do 44% ukupnog budžeta tipične američke porodice za putovanje.
- Još jedno izveštanje navodi da samo 12% američkih putnika kupuje alkohol na putovanjima.
- 37% putnika je više voljno trošiti na hranu i piće, dok je 27% voljno trošiti na doživljaje, događaje i festivale.
- Skloro 68% putnika bi želelo da vidi svoj novac reinvestiran u lokalne poslove kako bi pomogli lokalnoj ekonomiji.
- Opcija za brze i jednostavne povrate novca je prioritet za svakog četvrtog putnika.
- 26% američkih putnika sa kilometrima ili bodovima za nagrade planira koristiti svoje bodove za sledeći odmor.
- Ukupna svetska potrošnja na odmorima u 2021. godini iznosila je 2,9 biliona dolara, što je gotovo 2 biliona dolara manje nego 2019. godine (4,9 biliona dolara).
- Putnici koji unapred rezervišu aktivnosti i doživljaje pre putovanja troše 81% više na prevoz tokom putovanja, u poređenju sa putnicima koji prvo rezervišu smeštaj.
- Za 47% milenijalaca, troškovi putovanja i nedostatak sredstava predstavljaju najveću prepreku da krenu na putovanje.
- 25% svih troškova domaćih putovanja i 16,2% troškova internacionalnih putovanja ide na hranu.
- Zabavne aktivnosti čine samo 9% budžeta za odmor prosečnog putnika.
10 Statistika i činjenica o smeštaju i rezervacijama tokom putovanja

- Popusti na hotelske sobe, besplatno unapređenje sobe i besplatan doručak su tri najvažnija razloga zbog kojih putnici rezervišu i produže boravak za dodatnu noć u hotelima.
- Airbnb izveštava da 77% američkih putnika voli imati opciju otkazivanja ili promene svojih rezervacija u poslednjem trenutku.
- 72% putnika je izvestilo da želi provesti više vremena birajući smeštaj tokom putovanja u 2022. godini.
- Prilikom odlučivanja i rezervisanja smeštaja, 86% putnika je koristilo online resurse.
- 48% putnika nema ništa protiv rezervisanja smeštaja preko sajta za koji nikada nisu čuli, ako veruju pružaocu usluga putovanja.
- Skoro 65% putnika je sklonije rezervaciji “sveuključujućeg” smeštaja. Ovo se odnosi na mesta koja su u vlasništvu ili vođena od strane žena, otvorena za LGBTQIA+ zajednicu i imaju odgovarajuće sadržaje za osobe sa invaliditetom.
- Putnici takođe neće oklevati da potroše više novca na omiljene pogodnosti. 70% njih je izvestilo da će rado platiti više za smeštaj koji ima njihove omiljene usluge i pogodnosti.
- Kada razmišljaju o narednoj godini, 73% putnika želi barem jednom boraviti u eko-friendly ili održivom smeštaju.
- Hoteli su bili preferirana opcija smeštaja za 60% porodica koje su želele da putuju. Pored toga, 21% je preferiralo boravak u odmaralištima, a 17% je bilo srećno boraviti kod prijatelja i članova porodice.
- 91% putnika smatra da je veoma važno da pogledaju fotografije smeštaja pre nego što ga rezervišu.
9 Činjenica i statistika o avionskim putovanjima

- Januar 2022. godine je video porast avionskih putovanja za 82,3% (mereno u kilometrima putnika sa prihodom (RPK) u poređenju sa januarom 2021. Međutim, to je bilo manje za 4,9% u poređenju sa decembrom 2021.
- Prema Facebook IQ, 66% putnika koristi online resurse za pronalaženje i rezervaciju letova.
- 51% putnika iz Sjedinjenih Američkih Država priznaje da manje od nedelju dana istražuju letove nakon što su doneli odluku da idu na putovanje.
- Poslovni putnici su uštedeli prosečno 281 dolara po povratnom letu tako što su leteli sa jeftinim avio-prevoznicima.
- Sa 35%, milenijalci su starosna grupa koja će najverovatnije uzeti let. Za njima slede baby boomers sa 27%, Gen X sa 21% i Gen Z sa 16%.
- 36% američkih putnika pokazuje interesovanje da se pridruži hotelskom ili letačkom putničkom programu koji nudi popuste ili posebne ponude za rezervaciju karata.
- Potražnja za domaćim letovima se očekuje da će doseći 93% nivoa pre-pandemijskog (2019) perioda u 2022. godini. S druge strane, potražnja za internacionalnim letovima se očekuje da će dostići 44% pre-pandemijskih nivoa.
- Sa više od 215 miliona putnika godišnje, American Airlines je vodeća avio-kompanija po ukupnom broju putnika.
- Prosečno, Amerikanci troše 3.304 dolara na letove svake godine.
8 Činjenica i statistika o održivom putovanju
- Pandemija je usmerila 61% putnika ka održivijim načinima putovanja.
- Prema Booking.com izveštaju o održivom putovanju za 2021. godinu, tri najveće zabrinutosti koje su podelili putnici su:
- Višak otpada. (46% putnika)
- Prenatrpanost popularnih turističkih destinacija. (30% putnika)
- Ugrožavanje lokalne flore i faune. (36% putnika)
- Navodno, 55% svih svetskih putnika je odlučno više nego ikad da donese bolje i održivije izbore u budućim putovanjima.
- 72% putnika smatra da agregatori putovanja i putničke kompanije treba da ponude više održivih opcija.
- Tokom perioda od 2021. do 2025. godine, očekuje se da će tržište održivih putovanja porasti za 235,21 milijardu dolara.
- 69% putnika želi smanjiti svoj ugljenični otisak toko putovanja.
- 37% putnika je reklo da podržava opciju filtera koja m olakšava pronalaženje održivih smeštajnih objekata.
- Gotovo 45% putnika svesno bira da isključi elektrčne aparate kao što su grejači i klima uređaji u smeštaju kada ih ne koriste.
- 35% putnika želi da putničke kompanije podele više saveta i metoda koji im mogu pomoći da budu održivi tokom putovanja.
Zaključak
I to je to! Preko 100 putničkih činjenica i statistika koje treba imati na umu sledeći put kada planirate odmor ove godine!
1 Comments