Šećerna zamka – Kako je izbegnuti?

Moderan način života obiluje prehrambenim izazovima, a jedan od najčešćih je šećerna zamka. Prehrambene firme koriste šećere sa neobičnim nazivima, što može biti teško uočiti na etiketama i isključiti iz vaše svakodnevne ishrane.Šećerna zamka je prisutna u mnogim aspektima savremenog života. Šećer može biti u suvom ili tečnom stanju. Da biste bili dobro informisani, pogledajte ovo:

Suvi šećeri

Da biste se zaustavili od slučajnog konzumiranja prevelikih količina šećera, obratite pažnju na ove dodate šećere na deklaracijama namirnica:

  • Šećer od repe
  • Smeđi šećer
  • Šećer sa maslacem
  • Kristali od šećerne trske
  • Šećer od trske
  • Šećer od kokosa
  • Kristalna fruktoza
  • Šećer od urmi
  • Dekstran, prah od slada
  • Etil maltol
  • Koncentrat voćnog soka
  • Zlatni šećer
  • Maltodekstrin
  • Muskovado šećer
  • Panela šećer
  • Palmin šećer
  • Organski sirovi šećer
  • Rapadura šećer
  • Ispareni sok od šećerne trske
  • Šećer u prahu (konditorski šećer)

Šećerni sirupi

Šećer se takođe dodaje hrani u obliku sirupa. Sirupi su obično guste tečnosti napravljene od velike količine šećera rastvorenog u vodi. Nalaze se u širokom spektru namirnica, ali najčešće u hladnim pićima ili drugim tečnostima.

Uobičajeni sirupi na koje treba obratiti pažnju na etiketama hrane uključuju:

  • Nektar od agave
  • Sirup od rogača
  • Visoko fruktozni kukuruzni sirup
  • Med
  • Sladni sirup
  • Sirup od javora
  • Melasa
  • Ovseni sirup
  • Sirup od pirinčanih mekinja
  • Pirinčani sirup

Različiti nazivi i oblici mogu otežati uočavanje na etiketama hrane. Pazite i na sirupe. Pored toga, da bi njihovi proizvodi izgledali zdravije, neki proizvođači koriste manje količine od tri ili četiri vrste šećera u jednom proizvodu. Šećer se krije u mnogim namirnicama – čak i onima koje nemaju slatki ukus. Obavezno proverite etikete upakovane ili prerađene hrane. Čak i jogurti mogu sadržati šećer, proverite u sadržaju.

Proizvodi sa zdravstvenim oznakama, kao što su „dijet“, „prirodno“ ili „posno“, i dalje mogu biti puni šećera. Izbegavajte ih. Postavlja se pitanje kako ovo pobediti? Najlakši način da izbegnete dodatak šećera je izbegavanje visoko prerađene robe, birajući umesto toga neprerađenu, celu hranu.

Izjava o odricanju odgovornosti

Sadržaj nije namenjen da bude zamena za profesionalni medicinski savet, dijagnozu ili lečenje. Uvek tražite savet svog lekara ili drugog kvalifikovanog zdravstvenog radnika o svim pitanjima koja imate u vezi sa zdravstvenim stanjem.

Ostavite komentar