Konzumacija mesa svaki dan: Koliko je zaista štetno i kako pravilno birati količinu i vrstu?

Ako ste ljubitelj mesa, ne morate se odreći svog omiljenog jela kako biste održali zdrav način
života, ali je bitno obratiti pažnju na vrstu i količinu mesa koju konzumirate. Nutricionistica Mia
Syn ističe da meso ne treba izbegavati jer je bogat izvor visokokvalitetnih proteina. Međutim,
zdravstvene posledice konzumiranja mesa svakodnevno zavise od načina pripreme i učestalosti
konzumacije.

Meso je dobar izvor nemasnih proteina, koji su ključni za izgradnju mišićnog tkiva, hormona,
transportnih molekula i antitela. Takođe, pruža energiju i esencijalne aminokiseline. Životinjski
proteini su kompletni proteini jer sadrže svih devet esencijalnih aminokiselina, ali nije svaki
izvor životinjskih proteina zdrav. Preporučuje se biranje mesa koje obezbeđuje proteine bez
previše zasićenih masti ili natrijuma, kao što su pileća ili ćureća prsa, svinjski file i nemasni
delovi govedine.

Syn naglašava da konzumacija nemasnog mesa i peradi, pripremljenog bez ili sa malo dodatog
šećera, zasićenih masti i natrijuma, u preporučenim porcijama može imati pozitivne efekte kao
što su veća sitost, lakše upravljanje težinom i bolja energija.

 mesa

Meso je takođe dobar izvor gvožđa i vitamina B, važnih za rast i razvoj, stvaranje hemoglobina i
mioglobina, te proizvodnju energije i crvenih krvnih zrnaca. Ipak, postoje rizici vezani za
konzumiranje mesa, posebno vrsta koje sadrže velike količine zasićenih masti. Prekomerna
konzumacija ovakvog mesa može dovesti do povišenog holesterola, što povećava rizik od
bolesti srca i moždanog udara.

Prerađeno meso, tretirano radi konzerviranja ili poboljšanja ukusa, klasifikovano je kao
kancerogeno od strane Međunarodne agencije za istraživanje raka. Studija objavljena u
International Journal of Epidemiology‌ u aprilu 2019. godine pokazala je da osobe koje
konzumiraju crveno ili prerađeno meso četiri ili više puta nedeljno imaju 20% veći rizik od raka
debelog creva u poređenju sa onima koji ga jedu manje od dva puta nedeljno. Dakle, umerenost
u konzumaciji mesa je ključna.

Ostavite komentar

JoomBooz © 2024. All rights reserved.