Trendovi u pripremi hrane u 2023. godini: Fokus na praktičnosti

Praktičnost će biti ključna kada je u pitanju hrana u 2023. godini, prema Trendspotter Panelu Udruženja za specijalnu hranu (SFA). Panel, koji se sastoji od kulinarističkih stručnjaka iz različitih segmenata industrije, istražuje brojne specijalne prehrambene proizvode i kompanije kako bi se predvidele ključne nove trendove za narednu godinu.

Pravljenje jela restoranskog kvaliteta kod kuće

Kako su potrošači tokom pandemije sve više počeli da kuvaju kod kuće, panel SFA predviđa da će brendovi usmeriti pažnju na pružanje alata i recepta za kuvare koji žele da pripreme jednostavna jela koja ne žrtvuju “autentičnost, praktičnost ili ukus”, rekao je Kantha Shelke, član panela i osnivač Corvus Blue LLC.

Na primer, Good Food For Good iz Toronta formulisao je organske, biljne sosove u stilu bolonježe, napravljene od bundevinog semena i ekstra devičanskog maslinovog ulja.

Carbone Fine Food, maloprodajni brend inspirisan jelima iz restorana Carbone u Njujorku, lansirao je marinaru sos delikato koji ne sadrži luk ni beli luk, namenjen osobama sa osetljivim varenjem. Sos uključuje italijanske paradajze uvezenih iz Italije, sveži bosiljak, maslinovo ulje, šargarepu, morsku so, celer i origano.

Panel takođe veruje da će potrošači tražiti inovativno pakovanje koje može da pruži veću prenosivost uz smanjenje nereda. Brendovi takođe treba da poboljšaju poruke na svojim etiketama i da se oslanjaju na vrednosti potrošača poput održivosti.

Ekološki prihvatljiva hrana

Rangiranje kao drugi na listi trendova hrane za 2023. godinu prema panelu. Biljna hrana i jedinstveni sastojci doprinose ovom trendu jer inovativne primene poput proizvoda na bazi pečuraka, morskih algi i drva jakovinca sve više dobijaju na popularnosti.

Primećeno je rastuće interesovanje za alternativnu morsku hranu u svetlu novih tehnologija koje mogu pružiti tradicionalne ukuse i teksture. Biljne alternativne ribi i morskim plodovima su budućnost, ne samo u pogledu ishrane, već i ekološki. Jedan od razloga je što privlače mlađe potrošače poput Generacije Z.

„Svest o kategoriji bezmesnih proizvoda navodi potrošače da traže alternativu i u oblasti morske hrane. Ključ za prihvatanje je usklađivanje nutritivnih vrednosti, teksture i ukusa sa onima koje ima tradicionalna riba“, kaže Patsi Ramirez-Arroio. Uzgajanje morskih organizama postaje sve popularnija opcija u odnosu na tradicionalnu poljoprivredu, a neki specijalizovani brendovi hrane podstiču ljude da preispitaju morske alge i morsko povrće.

Funkcionalna hrana na nivou da biste maksimalno iskoristili obroke

Funkcionalna hrana nastavlja da raste u 2023. godini, pri čemu potrošači teže da usklade interes za zdravom hranom i zadovoljstvom u hrani. Ova hrana je prirodno ili veštački obogaćena hrana koja pruža zdravstvene koristi izvan svojih nutritivnih vrednosti. Prema istraživanju, 65% potrošača tražilo je funkcionalne koristi u hrani i piću, a sada se taj broj samo povećao.

Neke popularne vrste funkcionalne hrane uključuju omega-3 masne kiseline, probiotike i vitamine. Proizvođači ih obično definišu kao “hranu koja pruža zdravstvenu korist izvan osnovne ishrane”, ističući beneficije kao što su kontrola nivoa šećera u krvi ili gubici. Ipak, ova funkcionalna hrana može biti vaš spasitelj ako imate problema sa održavanjem uravnotežene ishrane. Primeri funkcionalne hrane mogu biti obogaćene žitarice koje sadrže vitamine, mleko obogaćeno vitaminom D i napici bogati hranljivim sastojcima.

Povećano interesovanje za smela i intenzivna iskustva ukusa

Panel je takođe predvideo da će u narednoj godini biti povećano interesovanje za smela i intenzivna iskustva ukusa, nadovezujući se na renesansu ljutog sosa koja je počela da nudi potrošačima nijansirana iskustva ukusa sa jednakom prioritetom toplote i ukusa.

Izgradnja ostave bez granica

Postoji sve veća želja za kondimentima, sosovima i uljima inspirisanim globalnom kuhinjom. Nova generacija kondimenata, sosova, ulja i začina inspirisanih globalnim ukusima promovisaće avanture u svakodnevnim obrocima. „Od glavnih jela do kondimenata, u 2023. godini ćemo videti mnogo više internacionalnih ukusa“, ​​kaže šef Osei Bleket.

Povećano interesovanje za egzotično voće

Interes za internacionalne voćne napitke i grickalice je široko vidljiv. Uđite u svet internacionalnog voća – alternativni citrusi, lubenice i koštuničavo voće u divnim bojama i izvanrednih oblika i ukusa – da biste probudili osećaj udaljenih destinacija, novih ukusa, tekstura, boja i mogućnosti“, prema stručnjacima iz SFA.

Pomak ka prirodnim zaslađivačima koji se prirodno javljaju

Prirodni, alternativni zaslađivači spremni su da naprave korak napred u 2023. godini, uključujući čisti javorov sirup, šećer od kokosa, voćne sokove i med.

Ostavite komentar

JoomBooz © 2024. All rights reserved.