Biciklizam u zatvorenom ili na otvorenom?

Vožnja bicikla je odlična vežba, ali koja vrsta biciklizma je dobra za vas – na otvorenom ili u zatvorenom prostoru? Stručnjak nam više govori. Vožnja bicikla zaista donosi dozu nostalgije. Kada smo bili mali, izlazili bismo sa svojim biciklima i svakog dana se viđali s prijateljima. Tada nismo ni jednom primetili kako nam pomaže da se rekreiramo. Naprotiv, sada svesno nastojimo da uključimo vožnju bicikla kao deo naše rutine. Jer nudi toliko prednosti!

I dok je sve to sjajno, često smo u dilemi: za šta da se odlučimo? Biciklizam u zatvorenom ili na otvorenom? To je goruće pitanje, posebno u vreme kada se nivo kvaliteta vazduha sve više pogoršava, čineći nas veoma zabrinutim za naše zdravlje.

Čarolija vožnje bicikla

Da bismo započeli, vožnja bicikla odlična kardiovaskularna vežba. Poboljšava kondiciju i pomaže povećanju potrošnje energije. I unutrašnja i spoljna vožnja bicikla imaju svoje prednosti i udobnosti. Zapravo, kako u zatvorenom, tako i na otvorenom vožnja bicikla možu pomoći da unapredite svoju rutinu vožnje bicikla.

Biciklizam u zatvorenom ili na otvorenom

Bicikli u zatvorenom su drugačije napravljeni od ciklusa za vožnju po putu/terenu. Pružaju više otpora dok vozite. Tokom vožnje u zatvorenom prostoru, kontrolišete intenzitet vožnje. Međutim, u slučaju vožnje bicikla na otvorenom, vozite bicikl u skladu sa intenzitetom terena. Prema istraživanju koje je sproveo Američki savet za vežbanje (ACE), tipičan čas vožnje bicikla održava vežbače na oko 75 do 95 posto njihove maksimalne brzine otkucaja srca. Osim toga vožnja bicikla u zatvorenom ima sledeće prednosti:

  • Ne zahteva proveru vremena
  • Može se obavljati u udobnosti vašeg doma
  • Lako je kontrolisati
  • Povećava izdržljivost
  • Smanjuje rizik od pada
  • Povećava stabilnost trupa

Što se tiče vožnje bicikla na otvorenom, osim što pruža iste zdravstvene beneficije, ona je ekološki prihvatljiva i može se kombinovati sa obavljanjem obaveza ili opuštenom vožnjom vikendom.

Zavisno o mestu vožnje, mogu se dodati dodatni izazovi, što tera vaše mišiće kukova i kvadricepsa da više naporno rade. Prema terenu, bićete izazvani da više gurate i to povećava kretanje i pomaže vam da postanete jači. I u zatvorenom i na otvorenom vožnja bicikla može ciljati više mišićnih područja kao što su gluteusi, potkolenice, listovi i sagorevati značajne kalorije.

Da li treba da vodimo računa o zagađenju?

Iako vožnja bicikla na otvorenom ima zdravstvene koristi, smanjenje spoljnih aktivnosti usred pandemije i povećano zagađenje u nekim delovima zemlje trenutno je mudra odluka.

Mnogi ljudi koji preferiraju aktivnosti otvorenom kao što su vožnja bicikla, šetanja, trčanja suočavaju se sa mnogim problemima, uključujući svrab očiju, kašalj, glavobolje i osećaj težine u grudima, sve zbog pogoršanja kvaliteta vazduha.

Ako ste strastveni biciklista i živite u gradu sa AQI većim od 150, savetuje se da smanjite i minimizirate vožnju bicikla na otvorenom.

Umesto toga, nadoknadite je vožnjom bicikla u zatvorenom prostoru, jer aktivno putovanje može povećati unos zagađenja vazduha, što može dovesti do negativnih zdravstvenih posledica.

Ostavite komentar