10 namirnica koje uzrokuju nadutost

Nadutost ne uzrokuju samo brza hrana i gazirana pića. Ponekad čak i određeno povrće i drugi “zdravi” sastojci imaju osobine koje mogu dovesti do nadutog stomaka.

Namirnice koje izazivaju nadutost uključuju:

Pasulj

Većina vrsta pasulja sadrži vrstu šećera koji se naziva alfa-galaktozidi. Ovi kratkolančani ugljeni hidrati fermentišu se u debelom crevu, što često rezultira stvaranjem gasova. Potapanje pasulja u vodi pomaže smanjenju sadržaja galaktozida.

Pečurke

Pečurke sadrže poliole, još jednu vrstu šećera koja može izazvati nadimanje. Ako želite da postignete ukus i teksturu pečurki, kombinacija tikvica i morske trave može obaviti posao.

Razne vrste povrća iz porodice krstašica

Povrće iz porodice krstašica uključuje brokoli, kupus i kelj, između ostalih. Sigurno su zdravi, ali takođe sadrže puno vlakana. Srećom, teško je da vam nadimaju, osim ako ih jedete sirove.

Jabuke

Indija toliko voli jabuke da ih čak uvozi iz susednih zemalja. Međutim, one takođe sadrže visoke količine fruktoze, što može izazvati nadimanje. Kuvane jabuke su lakše za varenje, ali nisu tako ukusne, stoga pokušajte da se ograničite na jednu jabuku dnevno.

Crni luk

Ovo povrće je jedan od glavnih izvora fruktana, vrste rastvorljivih vlakana koja mogu izazvati nadutost stomaka. Ipak, ne morate se previše brinuti. Fruktan se često rastvara prilikom kuvanja, a luk se obično konzumira kao deo jela.

Beli luk

Kao blizak rođak luka, beli luk je još jedna namirnica bogata fruktanom. Međutim, za razliku od crnog luka, beli luk može i dalje izazivati digestivne simptome i kada se kuva. Jednostavno pokušajte smanjiti količinu belog luka koji dodajete u jela.

Kukuruz

Kukuruz sadrži veliku količinu nerastvorljivih vlakana koja mogu izazvati proliv i grčeve kada prođu kroz sistem nesvarljena. Jedite ga polako i temeljno žvaćite kako bi se lakše svario.

Pšenični proizvodi

Možda najviše nadimanje izaziva gluten koji se nalazi u pšenici. Nažalost, chapati je jedna od osnovnih namirnica u Indiji – a napravljena je od pšenice. Nijedan način pečenja neće razložiti šećer u njoj, stoga je najbolje pokušati ograničiti njenu potrošnju u potpunosti.

Pivo

Pivo sadrži pšenicu. Osim toga, gazirano je, što ga čini dvostruko opasnijim. Ukusan čaša bilo kojeg drugog tipa alkoholnog pića može bolje ispuniti tu ulogu.

Mleko

Mleko je opasno samo za one koji su intolerantni na laktozu. Pošto nemaju enzim laktazu koji je potreban za razgradnju šećera koji se nalazi u mleku.

Naravno, osim izbegavanja i kuvanja ovih sastojaka, postoje i druge metode za sprečavanje i olakšavanje nadutosti.

Neki od zdravih napitaka

Pijte dosta vode

Samo konzumiranje nekoliko čaša vode svaki dan čini čuda za vaše telo, kao što smo diskutovali u članku “10 razloga zašto se osećate naduto i kako to rešiti”. Voda ispira otpad iz vašeg sistema, što pomaže da se stvari pokrenu ako imate problema sa zatvorom. Ovo je posebno tačno za trudnice i nove majke.

Potražite alternativne namirnice koje sprečavaju nadutost

Jednostavne promene u ishrani mogu daleko da pomognu u prevazilaženju nadutosti. Na primer, kafa je poznata kao uzročnik nadutosti. Iako ne morate potpuno odustati od kofeina, pregled Detoxi Slim Plus-a na Pretty Me naglašava sastojak zelenog čaja. Ne samo da vam može pružiti potrebnu energiju, već takođe sadrži antioksidanse za kontrolu težine. A ako već osećate malu nadutost, kašika ili dve jogurta zaista pomaže.

Redovno se krećite

Vežbanje pomaže da gas brže prođe kroz digestivni trakt. Zato će kratka desetominutna šetnja pomoći u ublažavanju bola.

Ostavite komentar