Voda: Koliko je treba piti svaki dan?

Voda je neophodna za dobro zdravlje. Da li unosite dovoljno? Ove smernice mogu vam pomoći da saznate.

Koliko vode trebate piti svaki dan? To je jednostavno pitanje bez jednostavnog odgovora.

Istraživanja su tokom godina dala različite preporuke. Međutim, vaše individualne potrebe za vodom zavise od mnogo faktora, uključujući zdravlje, aktivnost i područje gde živite.

Nijedna jedinstvena formula ne odgovara svakome. Ali poznavanje više o potrebama svog organizma za tečnostima pomoći će vam da procenite koliko vode trebate piti svaki dan.

Koji su zdravstveni benefiti vode?

Voda je glavni hemijski sastojak vašeg tela i čini oko 50% do 70% telesne težine. Telo zavisi od vode da bi preživelo.

Svaka ćelija, tkivo i organ u telu treba vodu da bi pravilno funkcionisao. Na primer, voda:

  • Eliminiše otpad putem mokrenja, znojenja i pokreta creva
  • Održava temperaturu normalnom
  • Podmazuje i amortizuje zglobove
  • Štiti osetljiva tkiva

Koliko vode je potrebno?

Voda

Svaki dan gubite vodu putem daha, znojenja, mokrenja i pokreta creva. Da bi telo pravilno funkcionisalo, morate nadoknaditi zalihe vode konzumiranjem pića i hrane koje sadrže vodu.

Dakle, koliko tečnosti prosečna, zdrava odrasla osoba koja živi u umerenoj klimi treba uneti? Američke Nacionalne akademije nauke, inženjeringa i medicine su utvrdile da je adekvatan dnevni unos tečnosti:

  • Oko 15,5 čaša (3,7 litara) tečnosti dnevno za muškarce
  • Oko 11,5 čaša (2,7 litara) tečnosti dnevno za žene

Kako da znam da li pijem dovoljno vode?

Vaš unos tečnosti verovatno je dovoljan ako:

  • Retko osećate žeđ
  • Vaš urin je bezbojan ili svetložut

Vaš lekar ili nutricionista mogu vam pomoći da odredite pravilnu količinu vode koja vam je potrebna svakog dana.

Da bi sprečili dehidrataciju i obezbedili da vaše telo ima potrebne tečnosti, učini vodu svojim glavnim napitkom. Dobra je ideja popiti čašu vode:

  • Sa svakim obrokom i između obroka
  • Pre, tokom i nakon vežbanja
  • Ako osećate žeđ

Treba li da se brinete ako pijete previše vode?

Pijenje previše vode retko predstavlja problem za zdrave, dobrohranjene odrasle osobe. Sportisti ponekad mogu popiti previše vode u pokušaju da spreče dehidrataciju tokom dugotrajnih ili intenzivnih vežbi. Kada popijete previše vode, bubrezi ne mogu elimisati višak vode. Sadržaj natrijuma u krvi postaje razblažen. Ovo se naziva hiponatremija i može biti ozbiljno po život.

Ostavite komentar