Šta jesti, a šta izbegavati tokom trudnoće

Trudnoća je zaista poseban period u životu većine žena, ali isto tako zahteva dodatne brige o zdravlju. Ne brinete samo o sebi, već i o dobrobiti vaše nerođene bebe koja se razvija u vama. To je velika odgovornost koju treba shvatiti ozbiljno. Srećom, uz pomoć dobrog prenatalnog vitamina i zdravih životnih izbora, i vi i vaša beba imate mnogo veće šanse da se srećno razvijate zajedno!

Sve što je potrebno za rast i razvoj praktično se direktno dostavlja iz majčinog tela do naše nerođene bebe u materici. Mi doslovno postajemo primarni izvor svih njihovih esencijalnih hranljivih materija koje se apsorbuju kroz hranu koju jedemo. Zbog toga je praktikovanje zdravih izbora ishrane od ključnog značaja za dobrobit naših malenih.

Šta jesti tokom trudnoće: 

Zdrava uravnotežena ishrana koja uključuje voće, povrće, nemasne proteine, mahunarke i integralne žitarice se snažno preporučuje tokom trudnoće. Evo još nekoliko stvari koje treba imati na umu…

  • Mlečni proizvodi: Uključivanje mlečnih proizvoda, posebno grčkog jogurta koji je bogat kalcijumom i probioticima. Pomaže u zadovoljavanju potreba za zdravim rastom kostiju, podržati zdravlje digestivnog sistema i smanjiti rizik od komplikacija tokom trudnoće. Većina ljudi koji su intolerantni na laktozu može podneti grčki jogurt i druge vrste jogurta.
  • Losos: Poznat po bogatstvu omega-3 masnih kiselina DHA i EPA, koje pomažu u razvoju mozga i očiju, kao i vitaminu D. Iako se losos smatra ribom sa nižim sadržajem žive, trudnicama se savetuje da ograniče unos lososa na 2-3 obroka nedeljno.
  • Voda: Ključno je da trudnice održavaju hidriranost i unose dovoljno vode tokom trudnoće, s obzirom na povećanje volumena krvi u tom periodu. Takođe će pomoći u prevenciji zatvora i infekcija urinarnog trakta.
  • Masti proteini: Meso i proteini poput govedine, piletine, svinjetine i jaja su odlični izvori visokokvalitetnih proteina, ali i gvožđa, holina i vitamina B. Konzumiranje nemasnih proteina takođe će vam pomoći da se osećate duže siti, pružajući vam zdraviji i zadovoljavajući izbor kada osetite glad.
  • Bobice: Ukusan i zadovoljavajući zalogaj koji će zadovoljiti vašu potrebu za slatkim! Bobice nisu samo ukusne već i veoma zdrave. Bogate su vitaminom C, vodom, zdravim ugljenim hidratima, vlaknima i antioksidansima – sve to čini ih izvrsnim izvorom hranljivih materija koji takođe podržavaju zdravlje kože i imunološki sistem.
Šta jesti, a šta izbegavati tokom trudnoće

Šta ne jesti/konzumirati tokom trudnoće:

Zbog visokog rizika od štetnih efekata po vas i vašu bebu, trebali biste izbegavati sledeće stvari tokom trudnoće:

  • Alkohol
  • Nikotin
  • Neoprano povrće i sirovi klice
  • Sirovo ili nedovoljno kuvano meso, riba i jaja
  • Nepasterizovano mleko, sir i voćni sokovi
  • Prerađeno meso i nezdrava hrana
  • Riba sa visokim nivoom žive (na primer, sabljarke, ajkule, tunjevina i kraljevska skuša)
  • Kofein (preporučuje se da trudnice ograniče unos kofeina na manje od 200 mg dnevno, što je otprilike 2-3 šolje kafe).

Uvek se posavetujte sa svojim lekarom ili zdravstvenim radnikom kako biste osigurali zdravu i bezbednu trudnoću.

Ostavite komentar

JoomBooz © 2024. All rights reserved.