Ovo voće će vam dati visok nivo energije za početak dana

Visok nivo energije za ceo dan može se postići izbalansiranim doručkom koji sadrži puno vlakana i hranljivih materija, a voće je izvrstan izvor tih hranjivih sastojaka.

Citrusi, maline, bobičasto voće, dinje i banane su neka od najboljih voća za doručak, koja se mogu jesti sirova, koristiti za izradu smutija, pomešati sa drugim voćem ili dodati ovsenoj kaši.

Među navedenim voćem, pomorandže, grejpfrut, limun i limeta su odličan izvor vitamina C, vlakana, kalijuma i fitonutrijenata koji imaju antiinflamatorno dejstvo, poboljšavaju zdravlje srca i podstiču izbacivanje toksina.

Jabuke su najbolje voće za doručak iz praktičnih razloga, jer se mogu uzeti kao zdrav obrok i jesti na putu, a bogate su vlaknima, vitaminom C, antioksidansima i flavonoidom kvercetinom. Nar se često zanemaruje, ali semenke nara sadrže antioksidativne polifenole koji pomažu u zaštiti ćelija koje se repliciraju od oštećenja slobodnih radikala.

Borovnice sa skoro četiri grama vlakana u jednoj šoljici, borovnice opravdano spadaju u najbolje voće za doručak. Pored visokog sadržaja vitamina C i mangana, borovnice sadrže polifenoline, koji imaju antioksidativno i antiinflamatorno dejstvo i doprinose zdravlju srca i ublažavanju mnogih hroničnih bolesti.

Maline su pune fitonutrijenata, vitamina C i vlakana, a borovnice sadrže polifenoline i bogate su vlaknima, vitaminom C i manganom. Ako uzimate određene lekove, poput antidepresiva, lekova protiv erektilne disfunkcije, visokog krvnog pritiska, epilepsije, karcinoma ili hepatitisa C, trebali biste se posavjetovati sa svojim lekarom prije nego što počnete jesti grejpfrut, jer fitonutrijenti u ovom voću mogu blokirati enzim za razgradnju lekova, što može izazvati ozbiljne probleme.

Nar, voće koji mnogi zanemaruju, ali semenke nara su bogat izvor antioksidativnih polifenola (antocijanina), koji pomažu u zaštiti ćelija koje se repliciraju od oštećenja slobodnih radikala i preporučuju se kao sredstvo za prevenciju raka prostate, debelog creva, pluća i dojke. Semenke nara sadrže mnogo više koncentrisanih nivoa antioksidanata od drugih porcija voća iste veličine. Seme nara možete dodati drugom voću ili činiji ovsene kaše i jogurta.

Ostavite komentar