Kao vlasnik preduzeća, važno je da budete informisani o najnovijim trendovima SEO-a iz nekoliko razloga. To vam pomaže da ostanete ispred konkurencije tako što će vaša veb stranica biti optimizovana za pretraživače. Takođe obezbeđuje da ne koristite zastarele ili neefikasne strategije koje mogu oštetiti rangiranje vaše veb stranice. Poznavanje trendova SEO-a može vam pomoći da donosite informisane odluke o digitalnoj marketinškoj strategiji i da na odgovarajući način rasporedite resurse.
U nastavku možete pročitati najnovije trendove SEO-a koje definitivno trebate znati ako ste vlasnik preduzeća.
Osnovni web faktori (Core Web Vitals)
Osnovni web faktori su metrike korisničkog iskustva koje Google uzima u obzir prilikom rangiranja veb stranica. Tri osnovna web faktora su brzina učitavanja stranice, interaktivnost i vizuelna stabilnost. Da bi poboljšale ove metrike, preduzeća bi trebala dati prioritet optimizaciji performansi veb stranica, kao što su optimizacija slika, minimizacija koda i korišćenje mreže za isporuku sadržaja (CDN). Takođe, važno je imati responsivni dizajn veb stranice koji se prilagođava različitim uređajima i veličinama ekrana. Fokusiranje na osnovne web faktore može pomoći preduzećima da poboljšaju svoje rangiranje i pruže bolje korisničko iskustvo posetiocima njihove veb stranice.
Tematski klasteri
Tematski klasteri su moderni SEO trend o kojem preduzeća treba da budu svesna. Umesto kreiranja sadržaja oko pojedinačnih ključnih reči, tematski klasteri se fokusiraju na šire teme i grupišu povezani sadržaj zajedno. Ovo pomaže pretraživačima da bolje razumeju kontekst i relevantnost sadržaja i može poboljšati ukupno rangiranje veb stranice. Da bi kreirala efektivne tematske klaster, preduzeća treba da identifikuju svoje osnovne teme i podteme i kreiraju stranicu(hub) koja povezuje pojedinačne stranice sadržaja koje pokrivaju te podteme. Kao što objašnjavaju ljudi iz Bizpedije, ovo je veoma efektivan i aktuelan SEO trend. Implementiranjem tematskih klastera, preduzeća mogu poboljšati svoju SEO strategiju i bolje zadovoljiti potrebe svoje publike.
Indeksiranje za mobilne uređaje
Indeksiranje za mobilne uređaje je najnoviji SEO trend o kojem preduzeća treba da budu svesna. To znači da će Google-ov pretraživač koristiti mobilnu verziju sadržaja veb stranice za indeksiranje i rangiranje stranica, umesto desktop verzije. Ova promena se dešava jer sve veći broj korisnika pristupa internetu putem mobilnih uređaja. Da bi osigurala da je veb stranica optimizovana za indeksiranje za mobilne uređaje, preduzeća treba da se uvere da je njihova veb stranica prilagođena mobilnim uređajima, ima responsivan dizajn i brzo se učitava na mobilnim uređajima. Takođe je važno imati visokokvalitetan mobilni sadržaj i osigurati da su metapodaci i strukturirani podaci prisutni i pravilno implementirani.
P-A-S (engleski E-A-T)
P-A-S označava pouzdanost (Trustworthiness), autoritet (Authority) i stručnost (Expertise), i to je važan SEO trend o kojem preduzeća treba da znaju. To je važan faktor za rangiranje veb stranica od strane Google-a, posebno za veb stranice koje pružaju informacije vezane za zdravlje, finansije i druge važne teme. Da bi poboljšala P-A-S, preduzeća treba da se uvere da njihov sadržaj pišu stručnjaci u toj oblasti, da citiraju pouzdane izvore i pruže jasne i tačne informacije. Ako imate dobro dizajniranu veb stranicu, snažnu prisutnost na društvenim mrežama i pozitivne recenzije, to takođe može pomoći u poboljšanju P-A-S. Fokusiranje na P-A-S može pomoći preduzećima da se uspostave kao pouzdani izvori informacija i poboljšaju svoje rangiranje na pretraživačima.
Preduzeća trebaju biti u toku sa najnovijim SEO trendovima kako bi poboljšala svoje rangiranje na pretraživačima i vidljivost na internetu. Od svih njih, indeksiranje za mobilne uređaje i P-A-S su dva ključna SEO trenda na kojima preduzeća trebaju da se fokusiraju kako bi ostala konkurentna i osigurala da je njihova veb stranica optimizovana i za korisnike i za pretraživače.