Ulazak na razgovor za posao je važan i stresan događaj. Čak i ako ste najbolji u onome što radite, ne možete samo tako uleteti na intervju nespremni.
Da biste uspeli na intervjuu, morate istražiti kompaniju, pronaći intervjuiše na LinkedIn-u, pažljivo pročitati opis posla kako biste bili sigurni da razumete zahteve i ažurirati svoj LinkedIn profil. Takođe ćete morati da ovladate veštinom pričanja naizgled nevažnih tema kako biste ostavili odličan prvi utisak i obratiti pažnju na poruku koju šaljete svojim neverbalnim komunikacijama.
Pripremite pitanja koja ćete postaviti intervjueru kako biste pokazali svoj interes. Obavestite menadžera za zapošljavanje da želite taj posao. Oponašajte intervjuera i budite šarmantni, ali autentični.
Temeljno istraživanje je ključno
Pokušajte saznati nešto o ljudima sa kojima ćete se sresti. Možete ih potražiti na LinkedIn-u i tražiti informacije o njima na internetu. Učešćem malo o intervjuerima, bićete u mogućnosti da imate dovoljno informacija da se uključite u relevantan razgovor o nevažnim temama kako biste probili led i uspostavili vezu.

Pitanja na intervjuu će se bazirati na opisu posla. Uverite se da je vaš CV usklađen sa zahtevima. Razmislite o svojim trenutnim i prethodnim iskustvima i veštinama koje se mogu poklapati sa onim što posao zahteva.
Istražite proizvode, usluge, misiju i mesto kompanije u sektoru kako ne biste morali da brinete kada vas pitaju: “Šta znate o našoj kompaniji?” Potražite ljude iz svoje mreže koji rade u toj firmi ili nekoga ko poznaje osobu iznutra i može vam dati savete o procesu zapošljavanja.
Pripremite i vežbajte “elevator pitch” kako biste se efikasno predstavili za samo 30 sekundi. Ulogujte se uobičajena pitanja na intervjuu sa mentorom ili pouzdanim prijateljima i kolegama. Zatražite povratne informacije i konstruktivnu kritiku kako biste poboljšali svoju tehniku intervjuisanja. Pogledajte svoj LinkedIn profil da biste bili sigurni da se poklapa sa vašim CV-om i da je sve tačno. Ako koristite usluge regrutera, pitajte ih za što više informacija o poslu, korporativnoj kulturi, procesu intervjuisanja i ljudima s kojima ćete se sresti.
Prvi utisci su važni
Ako je intervju u kancelariji, pobrinite se da ste prikladno obučeni. Proverite putovanje unapred kako biste izbegli kašnjenje. Kada ulazite u zgradu i srećete ljude, povucite ramena unazad, držite glavu visoko i hodajte samouvereno. Budite ljubazni prema svakome koga sretnete, jer će oni dati svoje mišljenje o vama ljudskim resursima i personalu za zapošljavanje.
Ako je to video poziv, pobrinite se da vam pozadina, osvetljenje, zvuk i internet veza budu odlični. Ne zaboravite gledati u kameru, ali ne buljite previše. Ako vam je potrebna pomoć ili se osećate zaglavljeno, sasvim je u redu imati neke beleške diskretno zalepljene za računar.

Želite da privučete pažnju intervjuera od samog početka. Po susretu, možete reći: “Hvala što ste me pozvali na intervju. Uvek sam divljenje i poštovanje prema vašoj kompaniji i osećam se počašćenim što me razmatrate za ovu važnu ulogu.” Zatim pitajte: “Zašto ste izabrali moj CV među svim ostalima koje ste primili?” Razlog za ovim pitanjem je da natera intervjuera da razmisli o svim pozitivnim aspektima vaše pozadine, iskustva i dobrih osobina koje se uklapaju u ulogu.
Želite da intervjuera zainteresujete za vas. Iako će vam mnogi reći da posedovanje pravih veština je jedino što je bitno, menadžeri žele osobu sa kojom se osećaju prijatno, koja je prijatna za saradnju i koja ima pozitivan stav.
Fino umeće pričanja naizgled nevažnih tema
S obzirom na saznanja o intervjueru, zbog vašeg istraživanja, imate prednost. Možete pokrenuti temu o kojoj znate da će se svideti osobi. Dobar uvodni razgovor bi bio: “Ne znam da li pratite sport, ali da li ste gledali sinoćnju utakmicu Yankeesa?” Intervjuer će se razveseliti i rado će odgovoriti da su veliki fanovi Yankeesa i da je utakmica bila uzbudljiva.
Tada možete suptilno pokrenuti nekoliko tema o kojima već znate da osoba ima interesovanje. Razgovor će se prirodno razvijati u pozitivnom smeru i uspostavićete vezu.

Oponašajte menadžera za zapošljavanje
Intervjui obično bolje prolaze kada oponašate način na koji intervjuer govori. To ne znači da ih imitirate.
Ljudi vole da čuju svoje ime. Tokom razgovora, povremeno izgovorite ime menadžera. Nemojte preterivati, jer će delovati kao lažno.
Svi gledaju intervjuera
Razumljivo je da se osećate nemirno i neugodno tokom intervju, ali morate suzbiti sklonost da treseš nogu, igraš se nečim na stolu, gubiš koncentraciju ili skrećeš pogled s kamere. Morate pružiti punu pažnju i aktivno slušati menadžera za zapošljavanje. Taj intervjuer je trenutno najvažnija osoba na svetu za vas.
Dobra par pitanja koja možete postaviti odmah da pokažete interes i empatiju su: “Kako mogu da vam pomognem? Šta bih trebao/la da uradim da bih bio/la uspešan/a u ovoj ulozi i prevazišao/la očekivanja?” Kada menadžer počne da priča, to je dobar znak. Što više oni govore, to su više zainteresovani za vas. To je psihološki trik. Menadžer sam sebe ubedi da treba da vas zaposli misleći: “Wow, zaista impresioniram ovu osobu poslom. Oni moraju biti zaista dobri!”
Pokažite intervjueru da ste zainteresovani
Bez obzira da li je to intervju u kancelariji ili video intervju, isti principi se primenjuju. Posvetite pažnju razgovoru, uspostavite očni kontakt i, što je najvažnije, dajte intervjueru do znanja da želite posao. Mnogi tražioci posla pokušavaju da deluju nedostupno i misle da je to efikasna formula za uspeh. To nije tačno, ta strategija često loše deluje. Menadžeri žele osobu koja želi tu ulogu. Nisu zainteresovani za obične posmatrače izloga.

Egoistično, menadžeri za zapošljavanje žele nekoga za koga znaju da će prihvatiti ponudu. Problem je ako se proces zapošljavanja oduži šest meseci i uključi 10 različitih osoba, samo da bi kandidat odbio ponudu. Sva vreme i trud su izgubljeni. Viši menadžeri će se brzo zamoriti i pomisliti: “Zašto smo se toliko trudili? Zašto smo ovde potrošili toliko vremena i novca ako nisu bili sigurni da žele posao?”
Ostavite snažan utisak
Kada se razgovor bliži kraju, zatražite poslovnu karticu menadžera za zapošljavanje ili pitajte kako možete pratiti napredak procesa zapošljavanja. Budite zahvalni na prilici koja vam je pružena i izrazite svoj entuzijazam i želju za ulogom.
Nakon razgovora, pošaljite zahvalnicu mejlom ili poštom, izražavajući svoju zahvalnost na prilici za intervju i ponovno naglašavajući svoj interes i spremnost da preuzmete ulogu.
Ukupno gledajući, da biste se istakli i pobedili na razgovoru za posao, ključno je temeljno istraživanje kompanije, priprema odgovora na uobičajena pitanja, uspostavljanje veze sa intervjuerima, pokazivanje interesa i entuzijazma za posao, i ostavljanje snažnog utiska. Sve ove strategije mogu vam pomoći da se izdvojite iz konkurencije i povećate svoje šanse za uspeh na razgovoru za posao.