Kako ojačati imunitet kod dece i odraslih

Brinete da li je vaš organizam dovoljno jak da se izbori sa virusima? Zabrinuti ste za svoj imunitet i želite ojačati imuni sistem? Briga o vašem zdravlju, zdravlju vaše porodice, dece i roditelja nikada nije preuveličana i neosnovana. Organizam mora u svakom momentu imati imunitet koji će biti u stanju da se izbori sa najvećim izazovima.

Postoje stvari na koje ne možete uticati. Međutim, na one stvari na koje možete uticati u cilju efikasnije borbe protiv virusa, kao što je jačanje imuniteta, morate ozbiljno shvatiti i iskoristiti ovu šansu u potpunosti.

Ljudi brzo žive i ne vode računa o svojoj ishrani. Ukoliko niste sigurni da li je vaša ishrana bila uravnotežena i da li ste u prethodnom periodu unosili dovoljno vitamina, minerala i supstanci koji su neophodni za normalno funkcionisanje organizma, trebali biste razmisliti o njihovom unosu u vidu suplemenata, kao dodacima ishrani.

Koji su simptomi pada imuniteta?

Da nam je imunitet slab svakako prepoznajemo kada se razbolimo. Ipak, pad imunog sistema ima svoje očigledne znakove. Naravno, loš imunitet ne mora da izazove pojavu svih ovih simptoma, ali svakako je važno da pratite svoje telo i iznenadne promene na i u njemu.

Na koje načine Vam Vaše telo govori da bi trebalo da se pozabavite jačanjem imuniteta?

  • Umor

Hronični umor je jedan od glavnih znakova slabog imuniteta. Isrcpljenost, pad energije, česte promene raspoloženja ili nesanica predstavljaju jasne signale da je Vašem imunom sistemu potrebno jačanje.

  • Česte infekcije

Zadatak imuniteta jeste da se bori protiv različitih bakterijskih i virusnih infekcija, te ako ste u poslednje vreme podložniji infekcijama nego inače, vrlo je verovatno da je Vaš imunitet oslabio. Česte infekcije, poput upala grla, uha, desni, prehlada, herpesa, itd, znak su da Vaša antitela nisu u svojoj maksimalnoj snazi.

  • Sporo zarastanje rana

Ako su potrebne nedelje da Vam zaceli obična posekotina, moguće je da je Vaš imuni sistem slab. Teško zarastanje rana uglavnom je simptom nedostatka cinka, minerala koji se vezuje za regenerisanje ćelija.

  • Problemi sa kosom i kožom

Opadanje kose, ekcem, i bubuljice takođe su neki od znakova lošeg imuniteta. Iznenadne promene u stanju kože i kose mogu biti signal slabljenja imunog sistema, i znak da bi trebalo da poradite na njegovom jačanju.

Uzroci pada imuniteta

Svakodnevno izlaganje stresu, ubrzan stil života, nezdrava ishrana, umor, manjak sna i slaba fizička aktivnost samo su neki od uzročnika pada imunog sistema. Još jedni „krivci“ su upravo oni koji bi trebalo da nam pomognu u borbi protiv bakterija, a to su antibiotici.

Čestom upotrebom antibiotika, bakterije razvijaju otpornost, te možemo samo pogoršati stvari jer lekovi vremenom izgube svoju delotvornost.

Saveti za jačanje imuniteta

Čak i male promene u načinu ishrane i svakodnevnim aktivnostima mogu značajno uticati na poboljšanje imunog sistema i celokupnog zdravlja Vašeg organizma.

  • Hrana za podizanje imuniteta

Najbolja odluka koju možete da donesete za svoje zdravlje jeste da se rešite praznih kalorija. Prazne kalorije predstavljaju prerađenu hranu, poput industrijskih slatkiša, grickalica, sokova, brze hrane, itd., koja ne sadrži nikakve vitamine, vlanka niti hranljive materije potrebne Vašem organizmu. Ovakva hrana je često puna konzervanasa, veštačkih boja i zaslađivača koje su štetne po naše zdravlje.

Procesiranu hranu zamenite prirodnom – voćem , povrćem, žitaricama, proteinima i zdravim mastima. Beli luk, zeleni čaj, đumbir, majčina dušica, citrusi, koštunjavo voće, zeleno povrće, ren, pečurke, i turšija samo su neke od mnogobrojnih biljaka koje blagotvorno deluju na podizanje i jačanje imuniteta.

Pored kvalitetne ishrane, veoma je važno da unosite dovoljnu količinu vode. Dehidriran organizam je podložniji infekcijama, stoga, za dobro zdravlje, odrasla osoba trebalo bi da unese između 2,5 i 3 litre vode na dan.

Fizička aktivnost je bitan faktor našeg zdravlja, zbog čega se preporučuje dnevni minimum od pola sata lagane šetnje na svežem vazduhu. Redovno kretanje pomoći će Vam i da održite zdravu telesnu težinu.

Konzumaciju cigareta i alkohola svedite na minimum, izbegavajte da se izlažete stresu i trudite se da spavate 7 do 8 sati dnevno.

Ostavite komentar