Kako da žaštite svoje mentalno zdravlje ove praznične sezone

Praznici mogu biti odlično vreme da se ponovo okupimo i povežemo sa našim najmilijima, ali koliko god želimo da imamo savršene praznike kod kuće, ponekad treba da budemo spremni i da damo prioritet svom mentalnom zdravlju. Evo nekoliko saveta kako da se zaštitimo od stresa i anksioznosti ove praznične sezone.

Ne prisiljavajte sebe da provodite vreme sa osobama koje vas čine neprijatnim

Umesto toga dozvolite sebi da provodite vreme sa nekim ko će razumeti vaša osećanja. Zapamtite da je odlazak od sukoba bolji od dolivanja ulja na vatru.

Imajte na umu specifične okidače za koje mislite da će biti pomenuti

Između ostalog, to može biti religija ili politika. Pokušajte da promenite temu, možete čak pokušati da sednete blizu nekoga ko čini da se osećate prijatno.

Napravite planove unapred kako biste izbegli konflikt

Možda planiranje aktivnosti kao što je gledanje filma ili igranje društvenih igara može da bude nešto zabavno i bez sukoba.

Uvek stavljajte sebe na prvo mesto

Postavite ograničenje vremena koje ćete podeliti sa prijateljima i porodicom kako ne biste bili preopterećeni i fokusirajte se na aktivnosti u kojima uživate, to može biti fizička vežba, čitanje knjige ili šetnja.

Budite saosećajni prema sebi

Veća je verovatnoća da ćemo prema sebi biti kritični kad god smo potišteni ili posramljeni. Jedan od načina da budete saosećajni prema sebi je da se prema sebi ponašate kao prema dobrom prijatelju – na primer, vežbajte razgovor sa samim sobom, koristeći utešne i nežne reči. Fizički dodir, kao što je zagrljaj, još je jedan primer samosaosećajnosti.

Pozovite prijatelje

Ako je vaš uobičajeni obrazac da se tokom praznika osećate usamljenije nego inače, depresivni ste i izolovani, proaktivnost može pomoći u smanjenju tih osećanja. Napravite planove s prijateljima, porodicom i osobama od poverenja, nađite način da se povežete.

Razgovarajte sa stručnjakom za mentalno zdravlje

Ponekad tehnike samopomoći nisu delotvorne koliko smo mislili da će biti. Ako se to dogodi, važno je da dopustite sebi da potražite stručnu pomoć.

Ostavite komentar