Razgovori za posao često mogu biti stresni, bez obzira koliko ste se pažljivo pripremali. Nakon što ste posvetili vreme prilagođavanju vašeg CV-a i propratnog pisma, još uvek morate ostaviti dobar utisak tokom samog intervjua.
Mnogi kandidati se fokusiraju na to šta bi trebali reći, ali jednako je važno voditi računa o tome šta ne bi trebalo reći tokom intervjua. Evo 5 stvari koje ne smete reći na razgovoru za posao:
Negativni komentari o trenutnom šefu
Tokom intervjua, osoba koja vas intervjuiše želi da vas bolje upoznaj i proceni kako biste se uklopili u tim i kulturu. Izbegavajte negativne komentare o trenutnom ili bivšem šefu, jer to može ostaviti utisak da niste profesionalni i da možete imati problema u saradnji sa drugima. Umesto toga, fokusirajte se na pozitivne razloge zbog kojih tražite novi posao, kao što su želja za novim izazovima ili bolje prilike za napredovanje.
Nedostatak jasnoće o karijernim ciljevima
Ako kažete da ne znate koja vam uloga najbolje pristaje, to može stvoriti utisak da nemate jasno definisane karijerne ciljeve. Poslodavci traže kandidate koji su svesni svojih veština i ambicija. Bolje je da istaknete aspekte posla koji vas privlače i objasnite zašto ste zainteresovani za tu konkretnu poziciju i kompaniju.
Nepoznavanje kompanije ili industrije
Nedovoljna priprema i nepoznavanje osnovnih informacija o kompaniji ili industriji mogu se loše odraziti na vas. To može sugerisati da niste ozbiljni u vezi sa prijavom na posao. Pre intervjua, istražite osnovne informacije o kompaniji, njenim proizvodima, uslugama i poziciji na tržištu. Ovo će pokazati vašu posvećenost i interesovanje za posao.
Planiranje sopstvenog biznisa
Poslodavci žele da zaposle ljude koji su posvećeni dugoročnom radu u kompaniji. Ako izrazite nameru da u budućnosti pokrenete sopstveni biznis, to može izazvati zabrinutost da niste dugoročno posvećeni ulozi. Bolje je naglasiti svoje ciljeve za profesionalni razvoj i doprinos kompaniji, što pokazuje vašu spremnost da radite na zajedničkom uspehu.
Nemate pitanja
Kada dođe trenutak za postavljanje pitanja, iskoristite priliku da saznate više o kompaniji i ulozi. Ne postavljanje pitanja može izgledati kao nedostatak interesovanja ili pripreme. Pripremite nekoliko pitanja unapred, kao što su pitanja o kulturi kompanije, timskoj dinamici ili budućim projektima. Ovo pokazuje da ste ozbiljno razmotrili kako se uklapate u kompaniju.
Pridružite se našoj Viber grupi!
