Kada je autopilot uključen nemate brige za bilo šta, a verovatno ste se mnogo puta zapitali šta piloti rade onog trenutka kada uključe autopilota. Neki spavaju, neki vrše testove. Ostanite i saznajte više.
Prate totalno drugi let
Sa povećanjem broja letova, nije iznenađujuće videti da piloti rade sve efikasnije, obično leteći na nekoliko sektora u jednom danu. Kao rezultat toga, dok je autopilot uključen, piloti će često posmatrati potpuno drugačiji let u odnosu na onaj koji trenutno obavljaju.
Dok su u putu ka jednom aerodromu, piloti će iskoristiti ovo vreme da se upoznaju sa sledećim aerodromom koji će posetiti kasnije tokom dana. Kada su se upoznali, takođe će pregledati letelicu kojom će upravljati kasnije i naručiti gorivo — sve to dok se nalaze u krstarenju — kako bi sve bilo spremno kada stignu kasnije tokom dana!
Sprovođenje pravila i postupaka u vezi sa COVID-19
Da ste pitali šta piloti rade kada je autopilot uključen 2019. godine, ovo sigurno ne bi bilo uključeno. Međutim, nakon globalne pandemije Covid-19, mnogo je dodatih zadataka na stalno rastuću listu — šta piloti rade tokom krstarenja, u svakom slučaju!
Gotovo sve avio-kompanije su implementirale nove procedure vezane za Covid-19 kako bi umanjile rizike i nastavile da čine letenje što sigurnijim. Kao rezultat toga, kada je autopilot uključen, piloti se sada suočavaju sa novim setom kontrolnih lista.
Navigacija najprometnijim vazdušnim prostorom na svetu
Uprkos značajnim poteškoćama, dugoročno gledano, avio-industrija nastavlja neprestano da raste.
Covid-19 će očigledno predstavljati masivnu prepreku, međutim, do 2024. godine očekuje se da će smanjenje letenja usled Covid-19 takođe nestati, a neprekidan rast se nastavlja.
Pre nego što su se pojavili napredni autopiloti, piloti su se ranije fokusirali samo na upravljanje svojim letelicama. Dolasci i odlasci sa aerodroma bili su relativno jednostavni, a vazdušni prostor nije bio prepun! Sve se to promenilo. Savremeni piloti i kontrolori leta sada moraju veoma precizno da navigiraju kroz komplikovane procedure dolaska i odlaska — i neprestano vrše mala prilagođavanja letelicama kako bi ih održali udaljenim jednu od druge.
Lete efikasnije
U 2022. godini, postoji značajan fokus na ekološko poslovanje u avio-industriji. Piloti doprinose u mnogim segmentima operacije: od izbora goriva pre leta, taksi sa jednim motorom, pa čak do efikasnosti u pristupu i sletanju.
Spavaju
Nije sve u brzoj akciji. Jedna od najvažnijih stvari koje dugolinijski piloti rade kada je autopilot uključen je spavanje! I postoji razlog zašto je ovo postalo sve važnije.
Savremene letelice i dalje mogu putovati sve dalje, otključavajući uzbudljive mogućnosti za direktne letove širom sveta.