4 načina da ojačate svoj imuni sistem

Ako ste odlučni da zapamtite 2023. kao godinu u kojoj ste poboljšali svoje fizičko zdravlje i blagostanje, možda će vam biti od koristi da se upoznate sa brojnim načinima za jačanje imunološkog sistema. Lakše je reći nego učiniti, ali ako tačno znate odakle da počnete, možete preduzeti korake ka tome da postanete najzdravija verzija sebe i da u tom procesu poboljšate svoj pristup ishrani i vežbanju.

1. Jedite puno voća i povrća

Možda zvuči kao prilično očigledna stvar, ali da biste ojačali svoj imuni sistem, morate jesti puno voća i povrća. Ovo može imati značajan uticaj na vaše fizičko zdravlje i dobrobit snižavanjem krvnog pritiska, smanjenjem rizika od razvoja srčanih bolesti, sprečavanjem različitih vrsta raka i regulisanjem apetita tako što ćete duže ostati siti. Takođe su odličan izvor vitamina, minerala i vlakana, tako da možete biti sigurni da činite sve što možete da zaštitite svoje telo od brojnih bolesti, virusa i bakterija.

2. Uključite superhranu u svoju ishranu

Ako vaše svakodnevne navike u ishrani retko uključuju vitamine i minerale, može vam biti od koristi da uključite neku superhranu u svoju ishranu kako biste ojačali svoj imuni sistem i sprečili sve bolesti koje mogu negativno uticati na vaše fizičko zdravlje i dobrobit. Takođe je dobro poznata činjenica da veliki broj superhrana, kao što je spirulina, može pomoći u zaštiti vaših organa od toksina koji mogu da uđu u telo, snize holesterol i regulišu metabolizam tako da možete da izgubite ili dobijete na težini u skladu sa tim.

3. Usavršite raspored spavanja

Možda zvuči potpuno nepovezano, ali usavršavanjem svog rasporeda spavanja možete istovremeno da ojačate svoj imuni sistem, što vam je preko potrebno. Ovo je posebno važno ako patite od nesanice ili ste otkrili da vaš loš raspored spavanja negativno utiče na razne druge oblasti vašeg života. Ako, na primer, patite od infekcije, upale ili visokog nivoa stresa, manja je verovatnoća da će vaš imuni sistem osloboditi proteine citokine koji, u suštini, podstiču san.

4. Smanjite stres što je više moguće

Ako imate stresan posao, može biti teško, a možda čak i nemoguće, potpuno eliminisati stres. Međutim, eliminisanje stresa može ojačati vaš imunološki sistem i sprečiti vas da patite od brojnih zdravstvenih stanja povezanih sa stresom, kao što su dijabetes, gojaznost, bolesti srca, depresija, astma i anksioznost. To je zato što, kada ste pod stresom, sposobnost imunog sistema da uspešno odbije štetne antigene je značajno smanjena. Ako tražite načine da ojačate svoj imuni sistem, postoji nekoliko koraka koje možete preduzeti da poboljšate svoje fizičko zdravlje i dobrobit i zaštitite svoje telo od neprijatnih neželjenih efekata brojnih bolesti, virusa i bakterija. Ovo uključuje svakodnevno jedenje puno voća i povrća, uključivanje superhrane u vašu ishranu, usavršavanje rasporeda spavanja ako možete i minimiziranje stresa koliko god je to moguće.

Odricanje od odgovornosti

Sadržaj nije namenjen da bude zamena za profesionalni medicinski savet, dijagnozu ili lečenje. Uvek tražite savet svog lekara ili drugog kvalifikovanog zdravstvenog radnika o svim pitanjima koja imate u vezi sa zdravstvenim stanjem.

Ostavite komentar