10 jednostavnih zdravih navika koje vredi usvojiti u svom životu

Zdrave navike često zahtevaju vreme za prilagodjavanje, ali su vredne truda jer vam omogućavaju da postepeno postanete najbolja verzija sebe. Kada se trudite da živite zdravijim i srećnijim životom, male promene donose velike rezultate. Međutim, nažalost, nemoguće je okrenuti svoj život naglavačke i odjednom početi jesti uravnoteženu ishranu ili trčati svakog dana pre posla. To je zato što smo svi bića navika, što znači da se možete pridržavati novih navika samo ako sebi date više vremena da se prilagodite. Evo nekoliko jednostavnih zdravih navika koje vredi usvojiti i koje će vam pomoći da transformišete svoj život i uspostavite svakodnevnu rutinu kako biste postali najbolja verzija sebe.

Koristite stepenice

Poslednja stvar koju želite da uradite nakon dugog radnog dana jeste da koristite stepenice kada stignete do zgrade. Ipak, ako nemate vremena za redovno vežbanje, ova jednostavna, ali efikasna vežba će ojačati mišiće nogu i pomoći da se oslobodite umora nakon posla. Možda će vam trebati nekoliko dana da se prilagodite, ali rezultati će biti vredni truda. Štaviše, možete napraviti dodatne korake tako što ćete se više puta penjati i silaziti niz stepenice za još efikasniju vežbu.

Pijte više vode

Dovoljan unos vode svakog dana će regulisati temperaturu tela, očuvati podmazanost zglobova i povratiti elastičnost kože. Pijenjem dodatne čaše vode dnevno, uskladićete svoje telo da se lakše odupre infekcijama, ali ćete takođe poboljšati kvalitet sna i održavati pravilno funkcionisanje organa.

Ako preferirate druge napitke poput sokova ili čaja, za to postoji rešenje. Samo dodajte nekoliko kriški limuna, ruzmarina, krastavca ili bilo kog drugog sastojka u vodu. Voće i bilje će poboljšati ukus vode i pomoći vam da ostanete hidrirani tokom celog dana.

Smanjite nekontrolisano grickanje

Svaki iskusan nutricionista će vam preporučiti da jedete tri do pet obroka dnevno. Ipak, mnogi od nas imaju tendenciju da pojedu dva velika obroka i onda kompenzuju nezdravim grickalicama. Iako je potrebno uzeti nekoliko zalogaja između obroka, preporučljivo je smanjiti nekontrolisano grickanje i uključiti zdravije alternative u ishranu.

To uključuje orašaste plodove, lanene semenke, voće ili čak sirovo povrće. Opcije su bezbrojne, pa se pobrinite da isprobate nekoliko kombinacija kako biste videli koje zdrave grickalice mogu da vas zasite do večere.

Prošetajte 10 minuta

Kada vam život stane na put, čak i redovne šetnje od 10 minuta mogu pozitivno uticati na vaše zdravlje i blagostanje. Na primer, oni koji rade od kuće mogu iskoristiti ovu priliku da se protegnu i udahnu svež vazduh pre nego što se vrate poslu, a ako radite u kancelariji, možete prošetati kući kako biste se oslobodili stresa.

Šetnja samo deset minuta dnevno će poboljšati vaše kardiovaskularno zdravlje, podržati zglobove i poboljšati vaše raspoloženje. Dakle, ako tražite nove zdrave navike, ova je savršena za vas.

Idite ranije na spavanje

Ostajanje budan do kasno zvuči primamljivo kada se prelistavate društvene mreže ili gledate omiljenu emisiju. Ali ako je kasno ležanje jedna od vaših navika, šanse da ćete se osećati potpuno odmorno sledećeg jutra su male. Srećom, ne morate da pravite drastične promene kako biste poboljšali kvalitet sna.

Odlazak u krevet 30 minuta ranije nego obično će značajno smanjiti stres i poboljšati vaše raspoloženje. Pored toga, san će ojačati vaš imunološki sistem i pomoći vam da ostanete fokusirani na poslu.

Meditirajte

U zdrave navike ubrajamo i meditiranje koje poboljšava vaše raspoloženje i pomaže vam da se ponovo povežete sa sobom. Kada postane teško pratiti svoje misli, ili ako vas stres opterećuje, pustite opuštajuću muziku u pozadini, sednite na pod i pustite da vaše brige nestanu. Takođe možete koristiti male kuglice tokom meditacije kako biste usmerili svoj um i svoj dah dok prolazite kroz praksu.

Meditacija vam omogućava da više pažnje posvetite sebi, osetite svaku senzaciju u svom telu i pronađete siguran prostor kada vam je to najpotrebnije. Kao rezultat toga, smanjuje se vaša bazalna brzina otkucaja srca i poboljšava se vaša koncentracija i produktivnost. Štaviše, redovna meditacija može značajno poboljšati simptome anksioznosti i pomoći vam da izgradite otpornost. Takođe, ako imate vremena, možete otići na tihi meditacijski odmor da se opustite. Dok ste daleko od stresa i ometanja, ovo je vreme kada možete usmeriti svoje misli i meditirati. Možete raditi vežbe disanja i iskoristiti svež vazduh prirode.

Budite kreativni

Svi smo opterećeni poslom, i prirodno je da vam odmor može drastično pomoći da se nosite s poslom i životom. Tako da umesto što bezbrižno gledate televiziju, pobrinite se da pronađete novi hobi i pustite svoju kreativnu stranu. Počnite da pravite nakit, crtate omiljene pejzaže ili pišete pesmu. Nije važno šta odlučite da radite kako biste oslobodili svoju kreativnost, ali pobrinite se da to činite često i, što je još važnije, radite to sa zadovoljstvom.

Jedite uravnoteženu ishranu

Konsumiranje uravnotežene ishrane nudi mnoge prednosti. Zdrava hrana će povećati vaš nivo energije, smanjiti rizik od hroničnih bolesti i pomoći vam da održavate zdravu težinu. Osim toga, neka hrana je dobro poznata po usporavanju efekata starenja i poboljšanju elastičnosti kože, što je još jedan razlog zašto vam treba više zeleniša i proteina na tanjiru.

Može se reći da je odricanje od brze hrane teško, ali ako to radite korak po korak, na kraju ćete početi da pripremate hranu kod kuće. Jedna od prvih stvari koju treba da uradite je dodati sirovo povrće u obroke i naučiti kako da povrće kuvate na pari da biste sačuvali njihovu svežinu. Zatim, isprobajte neke zdrave recepte ili posetite restoran koji služi zdrave alternative. Bićete iznenađeni koliko je lako pronaći zdravu hranu i jesti uravnoteženo.

Zakazujte redovne posete stomatologu

Svi znamo da treba da peremo zube dva puta dnevno, ali postoje i druge navike zdravog održavanja oralne higijene koje treba da uključite u svoju svakodnevnu rutinu. Na primer, preporučljivo je da svakodnevno koristite konac za zube i tečnost za ispiranje usta kako biste uklonili ostatke hrane sa zuba.

Ipak, čak i ako se dobro brinete o svojoj oralnoj higijeni, bilo bi najbolje da zakazujete posete stomatologu bar dva puta godišnje. Preventivna dentalna nega pomaže održavanju dobrog oralnog zdravlja i otkrivanju potencijalnih problema kao što su plak ili karijes na vreme.

Uspostavite osnovnu rutinu nege kože

Briga o vašem zdravlju podrazumeva i brigu o vašoj koži. Stoga se pobrinite da uspostavite osnovnu rutinu nege kože i pronađete proizvode za svoj tip kože. Dobra nega kože omogućava vašoj koži da ostane u dobrom stanju, sprečava starenje i poboljšava vaš izgled. Korišćenjem odgovarajućih proizvoda možete sprečiti bore, akne i održavati kožu hidriranom i elastičnom tokom celog dana. Štaviše, pranje lica traje samo nekoliko minuta dnevno, što znači da lako možete dodati nove prakse u svoju svakodnevnu rutinu.

Zaključak

Kako je već rečeno, važno je postepeno graditi rutinu jer je to najbolji način da razvijete zdrave navike.

Ako se borite da se pridržavate dobrih navika, razgovarajte sa prijateljima i porodicom ili potražite stručnu pomoć. Ipak, imajte na umu da uz malo truda možete ostvariti sve što vaše srce želi. Zabeležite svoj napredak i koristite tu informaciju da poboljšate veštine upravljanja vremenom ili pronađete nove načine smanjenja stresa. Ove zdrave navike vam mogu pomoći da se osećate bolje i živite zdravijim načinom života.

Ostavite komentar

JoomBooz © 2024. All rights reserved.