Vlasnici „originalnijih“ profila smatraju se inteligentnijima, privlačnijima, sa boljim smislom za humor, pa će zbog toga lakše pronaći partnera za izlaske.
Nova studija Univerziteta Tilburg koja je uključivala korisnike sajtova za upoznavanje na mreži otkrila je vezu između percipirane originalnosti teksta u aplikacijama za upoznavanje i boljeg utiska privlačnosti. Nalazi holandskih istraživača biće predstavljeni u časopisu Plus One.
Veza između poezije i popularnosti
Dosadašnja istraživanja su već pokazala vezu između originalnosti pesničkih i pesničkih tekstova i popularnosti ovih dela. Međutim, manje je jasno koje karakteristike teksta doprinose uočenoj originalnosti i kako originalnost utiče na utiske ljudi o piscu.
Vlasnici „originalnijih“ profila smatraju se inteligentnijima, privlačnijima, sa boljim smislom za humor i zbog toga im je lakše pronaći partnera za sastanke Pikisuperstar/Freepik
Konkretno, nijedna prethodna studija nije ispitivala veze između percipirane originalnosti i privlačnosti u kontekstu profila za upoznavanje na mreži.
Originalnost po ceni
Holandski istraživači su zatražili od 1.234 korisnika internet sajtova za upoznavanje da ocene originalnost teksta u nekoliko autentičnih profila za upoznavanje i ocene ličnost i privlačnost vlasnika tih profila. Sajtovi uključeni u studiju uglavnom služe korisnicima starijim od 50 godina.
Pisanje efektnog dela zahteva ravnotežu između originalnosti i prikladnosti onoga što je napisano
Analiza je pokazala da se vlasnici „originalnijih“ profila smatraju inteligentnijim, atraktivnijim, sa boljim smislom za humor, pa će zbog toga lakše pronaći partnera za izlaske. Generalno, učesnici istraživanja su pokazali visoku saglasnost oko toga koje tekstove profila doživljavaju kao originalne, a koje kao čudne; neobične profile niko zaista ne doživljava kao originalne.
Moć metafore
Da bi istražili karakteristike teksta koje mogu doprineti percepciji originalnosti, istraživači su takođe analizirali 308 profila u aplikacijama za upoznavanje. Otkrili su da tekst koji se doživljava kao originalniji koristi originalne stilske karakteristike, poput metafora, a takvi profili otkrivaju i konkretnije lične podatke.
Tekst koji se doživljava kao originalniji koristi originalne stilske karakteristike, kao što su metafore
Autori sugerišu da pisanje efektne kopije zahteva balans između originalnosti i prikladnosti napisanog teksta i najavljuju nova istraživanja koja će obuhvatiti mlađe učesnike, kao i istraživanje originalnosti tekstova u propratnim pismima za traženje posla i oglašavanje.