Najbolja dijeta za one koji žele da izgube kilograme

Postoji mnogo dijeta za mršavljenje, ali ne rade sve na isti način; neke pomažu smanjenju apetita, dok druge smanjuju kalorije, masti ili ugljene hidrate. Sve zavisi od vašeg cilja u vezi sa zdravljem.

Odabir prave dijete za mršavljenje može biti izazovan proces. Nikada nema nedostatka mišljenja. Doći će vam obećavajuće ideje iz knjiga, veb stranica, časopisa ili od prijatelja. Iako sve opcije mogu delovati efikasno i sposobne da vam pomognu u postizanju vaših fitnes ciljeva, nisu sve vredne isprobavanja. Sa toliko kontradiktornih opcija, koja je najbolja dijeta za mršavljenje i kako znate da vam odgovara?

Kako odabrati dijetu za mršavljenje

Poslušajte šta vam kaže doktor

Konsultujte se sa svojim doktorom pre početka bilo kog programa mršavljenja. Vaš lekar ima vašu medicinsku istoriju i može vam pomoći da odaberete pravi program ishrane koji neće ugroziti vaše zdravlje na bilo koji način. Pregledom vaših medicinskih problema i lekova, možete utvrditi koje namirnice mogu negativno delovati na vaš organizam ili koje dijete možda neće dati očekivane rezultate u vašem putovanju mršavljenja.

Obratite pažnju na svoje lične potrebe

Nakon što saznate koje dijete možda ili ne možda odgovaraju vama, važno je da napravite ličnu procenu i odaberete ono što odgovara vašim preferencama, ciljevima mršavljenja i načinu života. Imajte na umu da ne postoji jedan univerzalni program mršavljenja koji odgovara svima. Na vama je da izaberete onaj koji se prilagođava vašim potrebama. Pri analizi treba uzeti u obzir i prethodne zdravstvene probleme poput dijabetesa i alergija. Takođe, razmotrite kulturna očekivanja, etničke zahteve, budžet i izbor motivacije. Da li će vam biti potrebna podrška grupe ili ćete radije krenuti sami na putovanje? Vaš fizički i emocionalni stav prema dijeti koju ste već probali, kao i vaš izabrani plan, takođe su važni.

Donesite mudru odluku

Lako je povjerovati u obećavajuće ideje o planovima za mršavljenje drugih ljudi. Uključivanje u program ishrane bez prethodne provere da li će vam odgovarati samo vodi razočaranjima. Bolje je da proces odabira bude spor, ali da izaberete dobro osmišljen pristup koji je jednostavan za održavanje i pruža dugoročne rezultate. Neke dijete mogu imati negativan uticaj ako se koriste na pogrešan način. Stoga je neophodno da imate dovoljno informacija o tome u šta se upuštate. Program koji odaberete treba da bude siguran i efikasan.

Koje su karakteristike efikasne dijete za mršavljenje?

Fleksibilnost

Dobar plan ishrane je fleksibilan i uključuje namirnice iz svih glavnih nutricionističkih kategorija. Treba da sadrži voće i povrće, integralne žitarice, izvore proteina sa malim sadržajem masti, semenke i orašaste plodove, kao i mlečne proizvode sa niskim sadržajem masti. Fleksibilnost takođe podrazumeva povremeni dan za uživanje u ne baš zdravim namirnicama. Namirnice uključene u plan ishrane treba da budu dostupne u prodavnicama i nešto što ćete uživati u konzumiranju. Ali to ne znači da program treba da sadrži nezdravu hranu.

Balans

Efikasan plan ishrane mora imati izbalansiranu količinu hranljivih materija i kalorija. Možete imati probleme povezane sa ishranom ako imate ograničenu količinu određenih hranljivih materija. Na primer, fokusiranje na povrće je zdravo, ali ako konzumirate samo velike količine povrća, a uopšte ne unosite proteine, rezultati mogu biti loši.

Prihvatljivost

Bez obzira na to koliko ste posvećeni jednom programu ishrane, brzo ćete izgubiti interesovanje ako vam se ne sviđaju namirnice u tom programu. Ako imate osećaj da je plan previše restriktivan ili dosadan, potražite bolje opcije koje su vam zanimljivije. Inače, vaš plan za mršavljenje verovatno neće biti dugoročan.

Koje su najbolje dijete za mršavljenje?

WW (Weight Watchers)

Plan ishrane Weight Watchers koristi se već neko vreme. Fokusira se na procenu pojedinaca i uzima u obzir njihov način života pre nego što pruži efikasan program za mršavljenje. Prema korisnicima koji su upoznati sa ovom vrstom plana ishrane, WW-ov plan dovodi do dugotrajnih i održivih poboljšanja. To je odlična opcija za nekoga ko traži podršku grupe tokom puta mršavljenja. To je platforma zasnovana na internetu, što znači da ćete biti povezani sa mnogo ljudi koji imaju iste interese kao i vi.

Veganska i vegetarijanska ishrana

Ovo je smernica ishrane namenjena osobama koje ne žele da konzumiraju proizvode životinjskog porekla. Bilo da je to zbog zdravstvenih problema, ekoloških razloga ili njihovog shvatanja dobrobiti životinja. Korišćenje ove dijete će vas zaštititi od hroničnih bolesti. Međutim, možda nije najbolji izbor jer se oslanjanje samo na povrće i izbegavanje proizvoda životinjskog porekla lišava važnih hranljivih materija poput vitamina B12, cinka, gvožđa i kalcijuma.

Ketogena dijeta (Keto)

Pitajte bilo koga da predloži dijetu za mršavljenje i keto će se sigurno naći na njihovoj listi. Ketogena dijeta primenjuje formulu visokog unosa proteina, adekvatnog unosa masti i niskog unosa ugljenih hidrata kako bi podstakla telo da uđe u stanje ketoze. To je veoma efikasan plan ishrane, ali samo ako ste posvećeni praćenju istog. Ne dozvoljava “varanje” tokom dijete. Možda ćete morati da je izbegavate ako imate dijabetes tipa 1 ili neki drugi metabolički poremećaj. Takođe, nije pogodna za svakoga, što čini važnim da dobijete saglasnost od svog lekara pre upotrebe. Možda ćete morati da se pripremite na neželjene efekte poput umora, zatvora, glavobolja, promena raspoloženja i dijareje.

Atkins dijeta

Atkins dijeta funkcioniše tako što smanjuje unos ugljenih hidrata, a povećava unos proteina. Radi u dve faze. Prva faza, niska konzumacija ugljenih hidrata, dovodi telo u stanje ketoze, dok u sledećoj fazi visok unos proteina pomaže brže sagorevanje kalorija. Možda nije bezbedna za osobe sa dijabetesom. Takođe, treba je izbegavati ako imate bolesti bubrega zbog visokog unosa proteina.

MIND dijeta

MIND dijeta (Mediterranean DASH Intervention for Neurodegenerative Delay) kombinuje DASH dijetu i mediteransku dijetu. Pomaže u prevenciji neizlečivih neurodegenerativnih bolesti. Naglasak je na povrću, integralnim žitaricama, maslinovom ulju, ribi, vinu i bobicama. Pokušava se smanjiti unos zasićenih masti. Iako je korisnija u prevenciji neuroloških oboljenja, gubitak težine je dodatna korist koju ćete dobiti zbog naglaska na izbegavanju nezdravih masti.

Zaključak

Uvek će postojati raznolikost kada su u pitanju planovi ishrane za mršavljenje. Budite mudri. Potreban vam je pravi program koji će imati dugoročan uticaj na vašu telesnu formu. Izaberite ono što ćete prihvatiti za ceo život, ne odustajte. Zaključićemo sa pitanjima koja će vam pomoći da procenite svoju odluku o dijeti za mršavljenje. Šta obuhvata plan? Koliko je dijeta efikasna? Koje su moguće opasnosti? Da li će biti lako održavati program?

Ostavite komentar