10 razloga zašto treba da jedete kuvana jaja

Kuvana jaja se nazivaju “hranom punom energije” ili “superhranom”, i zašto ne? Na kraju krajeva, kuvana jaja su dobra za vas.

Da li ste jedan od onih koji započinju dan jajima? Da li ih volite kao kuvana, kuvana na oko, kajganu ili kuvana? Dobra vest je da jaje sadrži mnogo hranljivih sastojaka koji mogu pomoći vašem telu. Svi znamo da kada pržimo hranu, to čini naše pupoljke za ukus veselim, ali može izazvati neke zdravstvene probleme. Zato se fokusirajmo na kuvana jaja, jer je ovaj način pripreme savršen za one koji žele da pojačaju imunitet ili izgube težinu. Postoji mnogo zdravstvenih koristi od kuvanih jaja, zato biste trebali započeti dan tako što ćete uzeti šerpu, dodati vodu i jaja i pustiti ih da proključaju.

Jaje sadrži vitamin A, folnu kiselinu, vitamin B5, vitamin B12, vitamin D, gvožđe, karotenoide, fosfor, selen i cink. Zbilja! Postoji malo hrane koja je puna toliko vitamina i minerala. Nema čuda što se jaja nazivaju superhranom.

Zdravstvene koristi kuvanih jaja

Health Shots je želeo da sazna više o ovim hranljivim sastojcima i kako pomažu telu, pa smo kontaktirali Shivani Bavalekar, višeg izvršnog nutricionistu u Cloudnine Group bolnicama, Navi Mumbai, Vashi.

Objašnjavajući nutritivnu vrednost jednog kuvanog jajeta, rekla je da sadrži 78 kilokalorija, jedan gram ugljenih hidrata, 6 grama proteina, 9 grama masti i 187 miligrama holesterola. Sada kada znamo da je nutritivna vrednost dobra, hajde da se usmerimo na zdravstvene koristi kuvanog jajeta.

  1. Kuvano jaje sadrži zdrave masti

Kuvano jaje sadrži zdrave ili dobre masti koje štite organe i pomažu održavanju toplote tela, čineći ih savršenim za zimovanje.

  • Kuvano jaje pojačava imunitet

Jaje sadrži dobar broj vitamina B6 i B12 zajedno sa cinkom, i oni “pomažu u jačanju imuniteta i borbi protiv gripa i prehlade”, rekla je Bavalekar.

  • Kuvano jaje održava kosti snažnim

Jaje je dobar izvor vitamina D, koji ne samo da će ojačati vaš imunitet, već i održavati kosti snažnim.

  • Kuvana jaja pomažu pri mršavljenju

Jaje sadrži dobar izvor nemasnih proteina, kao i aminokiseline, sa malo kalorija koje mogu pomoći pri mršavljenju, što tokom zime nije baš lako postići s obzirom na umor ili hladno vreme koje stvara prepreke za vašu režim fitnesa.

  • Kuvana jaja pomažu u očuvanju zdravog mozga

Jaje sadrži dobar broj omega-3 masnih kiselina i holina, koji “grade ćelijsku membranu i imaju ulogu u proizvodnji molekula za signalizaciju u mozgu”, rekao je stručnjak.

  • Kuvana jaja mogu zaštititi oči

Žumance ili žuti deo kuvanog jajeta obogaćeno je luteinom i zeaksantinom, koji štite oči i takođe smanjuju rizik od katarakte, pa kako biste imali zdrave oči, jedite kuvana jaja.

  • Kuvana jaja pomažu poboljšanju lepote kože

Koža ima važan deo koji je selen, a jaja se smatraju odličnim izvorom ovog hranljivog sastojka.

  • Kuvano jaje promoviše zdravu kosu

Jaje sadrži biotin, koji pomaže očuvanju zdrave i sjajne kose, a ko to ne bi želeo?

  • Kuvana jaja su dobra za zdravo srce

Kuvano jaje sadrži dobar holesterol koji “čuva vaše srce, ako se uzima umereno”, upozorila je Bavalekar.

  1. Kuvana jaja su dobra za trudnice ili dojilje

Izuzetno je korisno u oba ova stadijuma života žene, jer jaje sadrži dobar iznos proteina, holina i selena.

Mnogi istraživači preporučuju da se unos jaja dnevno ograniči, inače se može povećati rizik od kardiovaskularnih bolesti ili dijabetesa.

Broj ne bi smeo preći jedno ili dva jajeta dnevno. Takođe je važno paziti u kojem obliku ih konzumirate. Jedete li mekano kuvano jaje, sirovo jaje ili polusmrznuto jaje? Treba ih izbegavati jer sadrže bakterije poput salmonele koje mogu oštetiti vaš digestivni sistem.

Ostavite komentar