Naučite kako postaviti ostvarive ciljeve koji će vam doneti pravu radost smanjivanjem nereda
Društvene mreže su preplavljene porukama koje tvrde da manje nereda vodi ka radosti, sreći i uspehu. Ne pomaže ni što televizijske emisije o uređenju doma (svojom masivnom produkcijom) čine da to izgleda tako jednostavno. Ali budimo iskreni: da je sređivanje jednostavan proces organizovanja po bojama, beskrajna potraga za trikovima za organizaciju prestala bi da postoji.
Nauka nam kaže da nered nije samo neugodnost – može povećati stres, rezultirajući negativnim osećanjima koja mogu dovesti do anksioznosti i depresije. Nije iznenađujuće što su žene više pogođene od muškaraca, jer se još uvek primenjuju drevne rodne uloge, a mnoge žene su te koje su odgovorne za održavanje čistog i urednog doma. Međutim, istina je da kada počnemo da otvaramo put ka intuitivnoj organizaciji, osećamo se mirnije, lakši i produktivniji.
„Našem mozgu je manje umorno od konstantnog mentalnog organizovanja ili kategorizacije prostora. Ne trošimo energiju kopajući kroz fioku tražeći onu majicu koju smo videli pre nekoliko dana da se uklopi uz pantalone koje imamo na sebi“, kaže Tatiana Bernardi, vlasnica Alpine Organizers. „Osećaj kontrolisanosti smanjuje i unutrašnje i spoljašnje stresore, dajući nam više vremena i energije da se fokusiramo na druge aspekte naših života.“ Još jedna prednost: nećete dobiti osip kada neočekivano svrati gost.
Pravi ključ za eliminisanje nereda je izbegavanje dodatnog stresa. Da, to je posao, ali može biti i donekle prijatan? Istakli smo pet jednostavnih načina za sređivanje i govorimo o dobroj vrsti nereda koju možete zadržati.
Saveti za sređivanje nereda u vašem domu
Počnite sa malim koracima: Najizazovniji korak u sređivanju je odrediti odakle početi. Zato stručnjaci predlažu da se uhvatite u koštac sa jednom fiokom, torbom za šminku – bilo kojim malim prostorom koji se može lako srediti bez prevrtanja kuće naglavačke. Organizacija u manjim koracima zahteva minimalno vreme, ali ima veliki uticaj – toliko da počnemo prirodno da žudimo za organizacijom na drugom mestu.
Pravi način čišćenja jedne fioke: Bez sistema često prebacujemo jedan nered na drugo mesto. Evo kako Bernardi izbegava ovu grešku: „Izvadite sve iz fioke. Bacite svo smeće: prazne kesice, štipaljke za kesice, poklopce od izgubljenih olovaka, spajalice itd. Obrišite fioku da biste počeli sa čistim platnom. Stvari razvrstajte u gomile koje zadržavate, koje donirate i one za koje niste sigurni. Ne dozvolite da završite sa pretrpanim delom doniranih stvari koje su samo premeštene iz jedne fioke u drugu. Imajte kutiju za donacije u svom domu i često je odnesite.“ Otpustite želju da virite u kutiju kako biste spasili one trenerke od kojih ste već odlučili da se rastanete.
Postavite realne ciljeve: Sređivanje vašeg doma oduzima vreme. Ako živite na istom mestu duže vreme, može biti godina ili decenija viška stvari koje treba sortirati. Napravite listu prostorija u vašoj kući i ocenite ih na skali od 1 do 10 tako što ćete se pitati koliko je važno očistiti svaki prostor. Počnite s prostorijom koja se nalazi na vrhu liste. Pre nego što počnete, pripremite materijale kao što su kese za smeće, kutije, makaze i sredstva za čišćenje. Odredite koliko vremena možete posvetiti organizaciji svake nedelje i dodajte te vremenske blokove u svoj kalendar. Bilo da je to 10 minuta dnevno ili jednosatne sesije vikendom, doslednost će vam pomoći da ostanete u toku.
Razmislite o tome da zamolite prijatelja ili člana porodice da vam bude partner koji će vas držati odgovornim: Javite im se pre nego što započnete sesiju sređivanja i ponovo kada završite. Ako radite sami, prisustvo nekoga ko vam je podrška će vas motivisati kada se osećate rasejano ili preopterećeno. Zamislite kako će vam biti kad imate okupljanja u svom domu, oblačite se ujutro u organizovanom prostoru ili koliko vremena ćete uštedeti znajući gde su vam slušalice.
Imate (previše) pošte: Sa brzom dostavom i sve većim brojem isporuka, dovoljno je samo nekoliko dana da kartonske kutije i materijali za pakovanje postanu deo vašeg enterijera. To nije estetika koju želite? Brenda Scott, vlasnica Tidy My Space, predlaže da postavite kontejner koji volite na mestu koje vam ima smisla kako biste upravljali svojim fizičkim poštanskim sandučićem. Pored kontejnera dodajte kantu za reciklažu ili smeće da biste se odmah rešili nepoželjne pošte i rasklopili kartonske kutije.
Znajte razliku između dobrog i lošeg nereda: Maksimalisti, radujte se! Imati organiziran prostor ne znači da vaša kuća mora izgledati sterilno. Jednostavno znači da vaše stvari imaju određena mesta koja imaju smisla u vašem životu. „To nazivam ‘srećni haos’, kada nered ne utiče na vašu kreativnost. Naprotiv, može je poboljšati“, kaže Marie-Hélène Riverain, vlasnica Love and Order Organizing.
Drugi to nazivaju „cluttercore„, trendom dizajna i konceptom koji tvrdi da punjenje vašeg doma onim što vas čini srećnim može pružiti osećaj udobnosti i topline. Ako volite boje, police sa knjigama i biljkama i izlaganje sentimentalnih predmeta, čišćenje starih stvari će napraviti prostor za dodavanje više predmeta u kolekciju i deljenje tih uspomena s drugima.
Pridružite se našoj Viber grupi!
