Sektor organske hrane – poslovanje i ekonomija

U Sjedinjenim Američkim Državama, sektor organske hrane je jedan od najbrže rastućih sektora poljoprivrede, sa godišnjim potrošačkim zahtevom za organskim proizvodima koji raste po stopi od 20%. Procenjuje se da 73% konvencionalnih prodavnica prehrambenih proizvoda i 100% prodavnica prirodnih proizvoda sada ima organsko voće i povrće. Kao rezultat toga, potražnja za organskim proizvodima raste brže od ponude, što dovodi do povećanja trgovinskih jaza. Zbog toga zahteva povećanu pažnju od strane donosioca politika, proizvođača, trgovaca i potrošača.

Prodaja organske hrane u SAD-u

Prodaja organske hrane: Kako potražnja potrošača za organskim proizvodima raste, premije za cenu ostaju visoke. U SAD-u postoji preko 20.000 prodavnica prirodnih proizvoda i gotovo tri četvrtine konvencionalnih prodavnica prehrambenih proizvoda koje prodaju organske proizvode. Ukupno, prodaja organske hrane u SAD-u čini oko 4% ukupnog prehrambenog tržišta, prema izvorima iz industrije. Međutim, uobičajena zabluda je da ne postoji tipičan kupac ovih proizvoda. Ipak, nedavna istraživanja počinju da otkrivaju stavove i navike kupaca organske hrane.

Slobodna tržišna ekonomija

Uprkos rastuće potražnje za organskim proizvodima, održiva/organska zajednica i dalje smatra da je organska ekonomija veoma slična slobodnoj tržišnoj ekonomiji. Uverenje da su profitom usmerena preduzeća najefikasniji način za očuvanje životne sredine i maksimiziranje pojedinačnih interesa je široko rasprostranjeno. U stvari, gotovo svaka velika korporacija ima “društveno odgovoran” program, sugerišući investitorima da društvena odgovornost ne kompromituje ekonomski rezultat. Ali ova pogrešna percepcija i dalje opstaje, uprkos mnogobrojnim zagovornicima organske hrane.

Definisanje “organskog” od strane USDA

Današnja organska industrija procveta, ali većina potrošača još uvek ne zna šta znači organski. USDA definiše organsko kao oznaku za proizvode, ali to ne znači zdravstvenu tvrdnju. Umesto toga, odnosi se na metode koje se koriste za uzgajanje useva. Savezni standardi se odnose na đubrenje zemljišta, kontrolu korova i prakse uzgoja životinja. Osim toga, sertifikacija takođe omogućava proizvodnju hranljivije i održive hrane, što pomaže poljoprivrednicima da gaje svoje proizvode.

Sektor organske hrane ima veliki udeo

Industrija organske hrane prosperira već decenijama. Prodaja organskih proizvoda je porasla za jedanaest posto u 2015. godini u poređenju sa rastom na opštem tržištu hrane. U Sjedinjenim Američkim Državama, industrija organske hrane sada zauzima sve veći udeo na tržištu i sve više ljudi se odlučuje za organske proizvode. Postoji skoro 20.000 prodavnica prirodnih i konvencionalnih prehrambenih proizvoda u SAD-u koje prodaju isključivo sertifikovane organske proizvode.

Zaključak

Postoji mnogo prednosti u odabiru organske hrane. Ona nije samo zdravija, već je i skuplja. Iako potrošači generalno brinu o čistoti i bezbednosti, industrija organske hrane takođe raste zbog zabrinutosti za društvene i ekološke uticaje. Takođe su zabrinuti za tretman radnika i životinja na farmama. To znači da poslovne organizacije koje prodaju organsku hranu trebaju da razumeju i prilagode se tim zabrinutostima. Stvaranje konkurentnog sektora organske hrane je neophodnost, a preduzeća koja odluče da je ignorišu mogu izgubiti kupce.

Ostavite komentar