Kako pomoći tinejdžerima da uspešno upravljaju vremenom provedenim na ekranu

Tinejdžeri često koriste društvene mreže, aplikacije za poruke i različite zabavne aplikacije na svojim pametnim telefonima. Uređaji takođe igraju ulogu u obrazovanju, produktivnosti i izražavanju kreativnosti. Međutim, postoje zabrinutosti kao što su prekomerno vreme provedeno na ekranu, izloženost neprikladnom sadržaju i potencijalni uticaj na mentalno zdravlje.

Sve počinje razumevanjem da je tehnologija ovde da ostane, pa budite prvo roditelji.

“I budi joj roditelj, ne najbolji prijatelj” je često izrečena fraza koju roditelji treba ozbiljno shvatiti, pogotovo kada je reč o pravilima tehnologije za njihovu porodicu.

Sada smo suočeni sa vremenom kada gotovo svi tinejdžeri (96 posto) svakodnevno koriste internet, a broj mladih koji su online gotovo stalno gotovo se udvostručio od 2015. do danas, prema istraživanju PEW Research Centra.

Iako većina nas razume da je voz za ovu generaciju tinejdžera i tehnologiju već krenuo, to ne znači da roditelji odustaju od pokušaja preuzimanja kontrole nad njihovim uređajima. Prošle godine, američki hirurg general Vivek Murthy izdao je uputstvo, “Društveni mediji i mentalno zdravlje mladih”, koje istražuje kompleksan svet sa kojim se tinejdžeri i mladi suočavaju online, pogotovo kada nisu emocionalno spremni.

Društveni mediji i prekomerna upotreba vremena na ekranu dokazano smanjuju mentalno zdravlje naših mladih ljudi; roditelji posmatraju svoju decu kako besne ili imaju eksplozivne napade ako im makar i prete da će im oduzeti telefone. Vreme je da pomognemo tinejdžerima da nauče kako uspešno upravljati vremenom provedenim na ekranu.

tinejdžeri
Image by Freepik

5 načina kako pomoći svom tinejdžeru da uspešno upravlja vremenom provedenim na ekranu

Ovo možda neće biti lako, ali će biti vredno, jer su budućnost vašeg tinejdžera i mentalno blagostanje u opasnosti.

  • Znanje je moć. Iako je vaš tinejdžer verovatno čuo vaša upozorenja o rizicima društvenih medija po njegovo mentalno zdravlje, vreme je da razgovarate o rizicima previše društvenih medija (vremena provedenog na ekranu) za svakoga, uključujući i vas kao roditelje.

Brojna istraživanja su pokazala da su se mnogi odrasli oslobodili svojih telefona, što je dovelo do povećanih problema sa depresijom, anksioznošću i drugim mentalnim zdravstvenim problemima. Drugim rečima, mnogi roditelji mogu da se poistovete sa digitalnim životom svoje dece; radimo na ovome zajedno. Obavestite svog tinejdžera da nije sam.

  • Ograničite obaveštenja. Ovo je verovatno jedan od najvećih (i najlakših) smanjivača stresa koje možete napraviti za svog tinejdžera i sebe. Imati pola tuceta zvukova zujanja, zvižduka, zvona i pesama koji vas obaveštavaju da je aplikacija ažurirana može biti preplavljujuće – i automatski počinje izazivati emocije, pogotovo ako ne možete odgovoriti odmah.

Neka vaš tinejdžer odabere tri aplikacije (ili koliko god vi budete zadovoljni) za zvuke. Ostale mogu ručno proveriti periodično.

  • Postavite vreme bez uređaja svaki dan. Bilo da je vreme obroka (doručak ili večera), pre spavanja ili jedan do dva sata popodne ili ujutru, napravite raspored kada niko ne gleda u ekrane. Vikendom kreirajte porodične aktivnosti koje ne uključuju ekrane. Imajte na umu da to uključuje i roditelje.
  • Postavite granice pomoću ugovora o tehnologiji. Da li znate da tinejdžeri žele da neko postavi ograničenja vremena provedenog na ekranu? Kao što je ranije pomenuto, voz je već krenuo, i teško ga je vratiti, ali kao roditelj, još uvek imate moć da vodite brod.
tinejdžeri
Image by wayhomestudio on Freepik

Sedite zajedno kao porodica, razgovarajte o tome šta oni smatraju fer kao početnu tačku i počnite pregovore odande. Dozvoljavanje da budu deo razgovora takođe im pomaže da bolje shvate posledice koje će imati kada prekrše pravila (granice).

  • Značaj sna. Adolescenti su poznati po tome što ostaju budni cele noći, prelistavajući svoje društvene mreže, gledajući serije ili čak igrajući igrice. Međutim, ovo je izuzetno nezdravo i može duboko uticati na njihovo emocionalno zdravlje i akademske rezultate.

Sejf ili kutija za zaključavanje jedna je od najboljih investicija za mentalno blagostanje vašeg deteta. Odaberite vreme noću kada će uređaji biti zaključani do jutra. Ovo im može pomoći da poboljšaju san, što obično poboljšava druge aspekte njihovog života, poput škole.

Zaključno, kao roditelji, potrebno je da naši mladi ljudi bolje shvate da učenje zdravog balansa vremena provedenog na ekranu koristi svima nama; kao odrasli i tinejdžeri, trebamo početi uspešno upravljati svojim online životima radi našeg mentalnog blagostanja.

Ostavite komentar