5 tipova animacija

Animacija je jedinstvena umetnost koja nam omogućava da oživimo predmete, likove i svetove na način koji prevazilazi granice stvarnosti. Ova fascinantna forma izražavanja, čija je ključna reč upravo “animacija”, pruža nam mogućnost da istražimo neslućene svetove i da prenesemo priče na jedinstven i maštovit način.

Tradicionalna animacija

U pitanju je vrsta animacije (Cel animacija) Magic lantern predstave, koje su bile popularne u 17. veku. Imaju dugu i komplikovanu istoriju koja je povezana sa njihovim prirodnim razvojem. Vremenom se razvila u svoj sopstveni prepoznatljivi stil i postala prepoznata kao žanr u većini svetskih bioskopa nakon što su uvedeni zootropi, praksinoskopi i optički teatri.

Koji je princip rada?

Za ovu proceduru koristi se prozirni supstrat kako bi se na njega primenila svaka pojedinačna slika iz serije fotografija. Stvarajući time utisak da se crteži kreću. Prozirni list celuloznog acetata poznat kao rodovetro (target na engleskom) koristi se kao površina za crtanje od strane animatora. Kao rezultat svetlosti koja prolazi između slojeva koji su složeni jedan na drugi, animator može da vidi prethodne crteže u sekvenci i na taj način postepeno stvara sledeće table u odnosu na prethodne, ne dodirujući delove koji se ne uključuju u pokret (na primer, pozadina, statični objekti ili drugi statički elementi).

Kada se brzina od 12 slika u sekundi udvostruči kako bi se postigla brzina od 24 slika u sekundi, to često predstavlja vrstu dvostepene animacije (sa novim grafikama svake 2 slike). Za dinamičan osećaj, nekoliko scena se izvodi sa 24 slika u sekundi u prvom koraku.

Animacija u dve dimenzije (2d animacija)

Kako se 1990-ih godina bliže kraju, animacija počinje da poprima oblik i igra važnu ulogu u kreiranju sadržaja za internet. Prvi put 1997. godine, The Goddamn George Liquor Program postaje prva web-bazirana animirana serija koja je razvijena koristeći Adobe Flash.

Procedura za izradu ove vrste animacije predstavlja tehnički napredak u konvencionalnoj animaciji, budući da koristi iste metode crtanja ručnim putem – animacija ili preklapanje, morfing, uklanjanje pozadinskog svetla, rotoskopiranje – ali primenjene na crtanje pomoću računara. Uvođenje novih metoda i alata kao što su alat za animaciju lutke (puppet tool) i interpolacija između frejmova u programima kao što su Adobe Flash Professional (sada poznat kao Adobe Animate) i Adobe After Effects značajno olakšava posao animatora.

Animacija u formi 3D (Kompjuterske animacije, CGI)

U CGI animaciji, John Lasseter je osvojio prestižnu nagradu Akademije za svoju saradnju sa Walt Disney Pictures u stvaranju prvog dugometražnog animiranog filma. On je u potpunosti izrađen u CGI tehnici: Toy Story – Carstvo igračaka, koji je sam režirao. Godine 1995., novonastala Pixar Animation Studios bila je preuzeta od strane Stevea Jobsa iz LucasFilm divizije i vođena od strane iskusnog animatora Johna Lassetera, bivšeg autora prvog kratkog filma The Tin Toy (1988). Filmska i animacijska industrija nikada više neće biti iste nakon današnjeg dana.

Procedura za izradu ovakve vrste animacije uključuje kretanje objekata u trodimenzionalnom prostoru. 3D modeli zasnovani na poligonima (morph target animacija) omogućavaju animatoru slobodno animiranje objekata ili delova tela tako što ih segmentira, slično tome kako su kosti podeljene kako bi se stvorio pokret. Ovaj pristup poznat je kao rigging i omogućava artikulaciju i pokretanje. Površine mogu izgledati realističnije primenom jednog ili više materijala poznatih kao teksture preko kostura. Animacija kostura predstavlja dvodelnu reprezentaciju koja uključuje kožu, mrežu ili teksturu i kostur.

Zbog toga što je simulirani 3D objekat umesto crteža koji se stvara iznova svakih 1-2 frejma, protagonist pokreta je uvek vidljiv u 3D animaciji.

Grafika za animaciju

Nedostatak ljudi ili jedinstvene narativne niti razlikuje pokretne grafike od tradicionalne animacije. Umesto toga, koristi razne apstraktne oblike i logotipe, kao i različite animirane tekstualne elemente. Ovime se generiše raznovrsni materijal povezan sa reklamnom industrijom. Sa svojim karakteristikama ravnog dizajna, često se koristi u svojoj 3D formi u reklamne svrhe.

Zaustavi se

Filmski stvaraoci su počeli koristiti stop-motion animaciju krajem 19. veka kako bi stvorili “magične” pokrete u svojim produkcijama. Jedan od takvih pionira bio je Georges Méliès, često smatran ocem specijalnih efekata. Međutim, Humpty Dumpty Circus Alberta Smitha i Jamesa Stuarta Blacktona je prvi kratki film koji koristi ovu metodu. King Kong, Fantastic Mr. Fox Tima Burtona i Wes Andersona, te Anomalia su primeri savremenih animiranih dugometražnih filmova koji zaslužuju mesto u panteonu velikih animiranih filmova.

Ostavite komentar

JoomBooz © 2025. All rights reserved.