12 saveta za čišćenje kuhinje, saveti za zaposlene porodice

Naučite kako održavati urednu i čistu kuhinju uz ove savete, preporuke i nove rutine od strane stručnjaka za čišćenje i organizaciju kao i iskustva zaposlenih porodica.

Često se čini da bez obzira na to šta radimo, kuhinja neprestano traži pažnju i brigu. Posebno kod zauzetih porodica, kuhinja je stalno u upotrebi – namirnice se pretvaraju u obroke, a obroci se pretvaraju u hrpe posuđa u stalnoj petlji. Dok se neki roditelji dobro snalaze u uključivanju članova porodice u čišćenje, drugi se stalno bore. A s tim borbama dolaze svađe, pokazivanje prstom i ponekad nemogućnost jednostavnog spremanja jaja ujutru.

Kuhinja je prostorija koja je puna puno ljubavi i radosti. To je mesto gde se okupljate kao porodica da biste stvorili obrok – i to je obično jedino vreme u danu kada cela porodica može biti zajedno. Dakle, u ovom prostoru ima puno emocija. Zašto je kuhinja tako teška za održavanje čistom? Porodice su obično uvek u pokretu, a kuhanje zahteva puno posuđa i sastojaka, što može stvoriti puno nereda.

Sa svim žurbama modernog života – u kojem roditelji ne samo da moraju kuvati i čistiti, već i voziti decu, ići na posao, voditi decu na dodatne aktivnosti i istovremeno se truditi da ne izgore – kako se može upravljati održavanjem čiste kuhinje? Pitali smo stručnjake za čišćenje i organizaciju, kao i nekoliko roditelja, za savete koji mogu pomoći roditeljima da, koliko god zauzeti bili, održavaju kuhinju čistom (koliko je ljudski moguće).

1.Počnite smanjivanjem posuđa i kuhinjskih pomagala u vašoj kuhinji

Evo jednog saveta za organizaciju koji možda niste probali. Razmislite koliko je velika vaša porodica i koliko posuđa imate. Ako ste porodica od četvoro ljudi, trebate li zaista imati 10 šoljica po osobi?

Iako to ne znači da morate odbaciti sve viškove posuđa, možete ih sačuvati izvan dohvata (izvaditi ih kad se čaša slomi ili posuda ošteti) kako biste smanjili nered.

2. Kreirajte vizualne podsetnike za čišćenje

Za mnoge od nas, izvan vidokruga je izvan uma, što nije uvek dobro. I dok nije prijatno stalno podsećati članove porodice da trebaju obaviti određene zadatke čišćenja kuhinje, ponekad je sve što je potrebno vizualni podsetnik.

3. Pokušajte čistiti dok nešto drugo radite

Čini se kao jednostavan koncept, ali koliko nas zaboravlja oprati posuđe za pripremu dok se kuva večera? Odgovor je verovatno da nas je nekoliko, ali ovaj mali izbor može zaista pomoći.

Jednom svakog dana, savetuje se da obavite ova dva jednostavna dnevna koraka čišćenja:

– Obrišite vrh štednjaka svaki put kad kuvate.

– Obrišite kuhinjske radne površine – nakon što su sva jela skuvana i posuđa oprana.

4. Stvorite raspored čišćenja za zanemarene delove

Jedno mesto gde se nered i prljavština mogu stvarati jeste u područjima koje jednostavno zaboravimo redovno da čistimo i brišemo. Čak i ako svake večeri obrišete svoju sudoperu, kada ste poslednji put obrisali nečistoću iz svojih aparata?

Svake nedelje:

Obrišite unutrašnjost mikrotalasne pećnice, kafe aparata i drugih malih uređaja koji mogu biti na pultovima. Ovi se brzo zaprljaju masnoćom i prskanjem hrane zbog blizine na kojoj se nalaze.

Svaka 4-6 meseci:

Veći urađaji, poput rerne ili frižidera bi trebali da se detaljno čiste dva puta godišnje.

Druga područja koja se lako zaborave su recimo zamrzivač (i spoljni i unutrašnji delovi) i pod iza većih uređaja. Iako ova područja ne moraju biti čišćena često, ako se držite dubinskog čišćenja barem jednom ili dva puta godišnje, to će vas motivisati da držite čistim i ostala područja.

5. Dodelite maloj deci male zadatke za čišćenje kako biste uspostavili dobre navike

Ako imate veoma malu decu koja još uvek ne mogu da obavljaju velike zadatke za čišćenje, pronađite manje, jednostavnije načine da deca pomognu.

Počnite od malih nogu i uspostavite rutinu. Ako deca vide da je nedeljno jutro vreme za organizovanje i da to uvek tako biva, postaće deo njihovog života… Tretirajte vreme organizacije kao zabavan i normalan deo vašeg životnog stila.

6. Dajte svakom predmetu u vašoj kuhinji određeno mesto

Kada imate puno “stvari” u vašoj kuhinji koje nemaju određeno “mesto”, često završavaju na pultovima ili drugim nasumičnim površinama, što uzrokuje vizualni nered i, na kraju, anksioznost.

Odlučite zajedno sa svim članovima porodice o određenom mestu za svaki predmet. Na taj način, cela porodica zna gde ih može pronaći i gde ih vratiti nakon čišćenja ili upotrebe. Označite police, ormariće, košare i kutije tako da cela porodica zna gde su predmeti ostavljeni. Ovo takođe sprečava beskrajni ciklus pitanja gde se šta nalazi.

7. Skladištite stvari koje se retko koriste na nedostupnim mestima

Kada reorganizujete prostor kako bi vam bolje služio, zapamtite da vam verovatno neće uvek biti potrebno da dohvatite taj aparat za pravljenje vafla u obliku Mikija Mausa osim ako zaista svakodnevno pripremate egzozičan doručak.

Ako retko pečete, na primer, svi predmeti za pečenje treba da budu kategorizovani i smešteni na mestu koje je dalje od vašeg glavnog područja.

Ponekad pronađemo mesta u ostavi ili obližnjem ormanu. Nikada ne postoji potreba da se mali aparati zauzimaju vaše radne površine u kuhinji.

8. Isprobajte planiranje obroka kao koristan trik za urednost

Iako mnogi koriste planiranje obroka kako bi ostali u skladu sa svojim prehrambenim potrebama, to takođe može biti korisno za održavanje kuhinje nešto urednijom jer kuvate manje puta nedeljno.

9. Razmislite o “Pola sata napora”

Mnogi roditelji se kunu u male nagone čišćenja tokom dana kako bi održali neki red u svojim kuhinjama i domaćinstvima. Pomoću egg-tajmera ili sličnih stvari, možete se izazvati vi i/ili vaša porodica da očistite u malim vremenskim intervalima kako ne biste bili opterećeni.

Znatno je jednostavnije srediti kuhinji ako se svi članovi porodice uključe, ako svi znaju svoje obaveze – ko će pokupiti stvati sa stola, ko će oprati posuđe, ko će izbaciti đubre… Kada svi zajedno rade, cela procedura znatno kraće traje, svi zajedno sve završe za manje od pola sata, a i uglavnom učestvuju svi članovi porodice, koliko ko može.

10. Isprobajte rutinu “zatvaranja” za kraj dana

To je u osnovi lista zadataka koje treba obaviti pre spavanja, slično kao što rade radnici restorana pre zatvaranja za noć.

Odlučite sami kako će izgledati rutina “zatvaranja” u vašem domaćinstvu. To može uključivati sve od čišćenja kuhinjskog stola i pranja sudopere do pokretanja mašine za pranje posuđa. Ako želite, možete dodati brisanje štednjaka i radnih površina, iznošenje smeća, čišćenje poda i još mnogo toga.

11. Usvojite stav “početi s uspehom”

Naravno, mnogi roditelji su izmoreni uveče i jedva uspevaju da ne zaspu na kauču, a kamoli očistiti sve pre spavanja.

Rešenje je da ustanete 30 minuta ranije, da operete suđe dok slušate neki dobar podcast i započnete dan proverom nečega s popisa obveza, što pokreće pozitivan početak dana. Proverite, možda i kod vas to donese odlične promene.

12. Pozovite profesionalce kada vam je potrebna pomoć

Nema apsolutno ništa sramotno u tome da prepoznate da morate angažovati neku pomoć da bi očistili vašu kuhinju. Mnoge porodice dođu do tačke kada njihov ceo dom postane neupravljiv i kada ne mogu sami da se izbore sa tim. Neke porodice se suočavaju sa hroničnim bolovima koji im otežavaju stajanje kod sudopere ili savijanje da bi odložili sudove u mašinu za pranje. Druge se bore sa mentalnim zdravstvenim problemima, od problema sa izvršnom funkcijom do depresije, zbog čega male zadatke deluju kao ogromne planine. Mogu jako želeti da održavaju urednu kuhinju, ali to jednostavno nije moguće.

Angažovanje nekog da vam pomogne da očistite kuhinju jednom nedeljno ili svake druge nedelje može mnogo pomoći u održavanju reda u vašem domaćinstvu.

Možda ćete biti iznenađeni kada saznate da je angažovanje osobe koja će vam očistiti kuću jeftinije od naručivanja hrane svake večeri jer ne možete sami da operete gomilu sudova.

U suštini, pokušajte da uradite onoliko koliko možete i prihvatite činjenicu da će neke dane vaša kuhinja biti neuredna. Kada je reč o poslovima, mora postojati kombinacija strukture i opuštenosti. Morate znati da stvari neće uvek ići prema planu i da sve neće biti završeno u jednom danu.

Ostavite komentar

JoomBooz © 2024. All rights reserved.